Uitwaaien/wegwaaien aan zee

Ken je dat? Je neemt je bij elke nieuwe klant, elk nieuw project of elke nieuwe baan voor om zo nu en dan eens tijd te nemen voor ‘reflectie’. Wat hebben we gedaan? Waar gaat het heen? Klopt het wel wat we aan het doen zijn? En ook inspiratie opdoen door veel te lezen en te sparren met collega's en vakgenoten; steeds weer zeg je tegen jezelf dat je er tijd voor moet maken. Je neemt het je altijd weer voor, maar helaas, nooit komt het er echt van. Toch?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo begonnen wij in september 2005 met Busted en zijn we blijven gaan. Oogkleppen op en knallen. Tot gisteren. Want we zitten nu een maand aan zee. Even een andere omgeving, weg uit de waan van de dag. Tijd voor onszelf, onze medewerkers, ons profiel, etc. Klanten komen langs voor ‘away sessies’ en een officiële relatiedag met blowkarten en BBQ ontbreekt natuurlijk niet.

Klinkt leuk, zo’n huisje in de duinen. Natuurlijk tijd om de strandtentjes te bezoeken, te surfen, te voetballen op het strand en om uit te waaien. Maar intussen ‘gewoon’ keihard aan het werk. Waar tussendoor ook tijd voor is, is veel lezen. En daarover weer bloggen. Over wat me opviel in de bladen en online.

Vanochtend viel m’n oog op een artikel in de van Johan van Boven. Hij vat hierin het EK Onder 21 samen en staat stil bij dat gedoe rondom de Surinaamse vlag: “Foppe deed plotseling moeilijk over de Surinaamse vlaggen die tijdens de feestelijkheden om de schouders van een aantal spelers hingen. Maar als iemand uit het publiek hem een Friese vlag had toegeworpen, had hij daarmee toch ook vrolijk staan zwaaien?”

Volgens mij heeft Van Boven gelijk. Was dit weer eens een voorbeeld van hoe media iets opblazen? Was het de Friese vlag geweest, hadden ‘we’ het dan leuk gevonden? En dan ga je verder denken. Als Kromkamp een Surinamer was geweest, was hij dan in de media wel afgemaakt nadat bekend werd dat hij z’n vriendin sloeg? Zijn Kluivert, Davids, Bogarde en Seedorf altijd makkelijkere mediaslachtoffers geweest dan hun blonde collega’s? Als het antwoord hierop bevestigend is - en dat zou me niets verbazen want het valt me steeds vaker op - is dat een keihard oordeel over de ‘kleur’ van (sommige van) onze media. Mooi voer om straks uit/wegwaaiend op het strand eens over na te denken...

Nu weer aan de slag. Intussen ben ik benieuwd wat jullie doen om scherp te blijven? Vakantie? Dagje op de hei? Bedrijfsuitje? Elke twee jaar een nieuwe baan? Ben benieuwd!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie