De trends van MWC 2015

Komende week start 's werelds grootste mobile technology congress in Barcelona. MobileMarketing.nl vertelt je alvast wat je kunt verwachten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘De huishoudbeurs voor technologie’ kon vorig jaar al op meer dan 85.000 bezoekers rekenen. Dit jaar zullen het er niet minder worden. Uiteraard kunnen we weer diverse smartphone introducties verwachten. Al zien we de laatste jaren dat net voor het congres al veel belangrijke zaken bekend worden gemaakt. Bedrijven hopen met deze constructie sneller in het nieuws te komen, maar er zijn de laatste jaren iets te veel bedrijven die deze pr-methode hanteren.

Naast nieuwe smartphones van bekende, maar ook onbekende merken zullen we dit jaar op het MWC met veel nieuwe wearables gaan zien. Er komt steeds meer diversiteit in de mogelijkheden van deze draagbare devices. Veel merken richten zich als het om wearables gaat vooral op smartwatches. De meest interessante, de Apple Watch, zullen we op dit event niet gaan zien. Al jaren kiest Apple voor zijn eigen events en dit event te negeren. Hopelijk zullen we op MWC 2015 ook wat draagbare innovaties zien van de traditionele Zwitserse horlogemerken.  

Dit jaar moeten we niet veel verwachten van tablets. Al enige tijd is de tabletmarkt aan het krimpen en technologiebedrijven richten zich daarom steeds meer op andere devices.

Samsung pakt altijd groots uit en zal dit jaar de S6 introduceren. De Zuid Koreaanse techfabrikant komt hoogstwaarschijnlijk ook met een nieuwe smatwatch.  HTC komt met een nieuwe &;flagship&;- smartphone waarover nog niet veel bekend is.

Microsoft staat er dit jaar voor het eerst als smartphone-merk. Vorig jaar gebruikte het bedrijf hiervoor nog zijn Nokia-label, maar daar zijn ze enige maanden geleden mee gestopt. Microsoft zal bij dit event vooral low-end en mid-range toestellen introduceren voor 2e en 3e wereldlanden. In de VS en West-Europa weet het mobile besturingssysteem tot op heden nog geen deuk in een pakje boter te slaan en worden deze marken overheerst door Google&;s Android en Apple&;s iOS. Naar verwachting zullen we grote productintroducties pas bij de launch van Windows 10 zien.

Enkele Nederlandse bedrijven met een stand zijn: Bell ID, CM Telecom, Flytct, Gemalto, HARMAN, IOLAN, MessageBird, NXP, Pocket Media, Powerstorm, Techshino Europe, Trust International, UL, Uniface en Windblocker International.

Op het podium spreken Mark Zuckerberg (Facebook), Nicolas Beraudo (App Annie), Kevin Petersen (AT&T), Gary Kovacs (AVG), Nick Dutch (Domino’s Pizza), Hans Vestberg (Ericsson), Gareth Jones (Fitbit) en Eve Andersson (Google), Chaobin Yang (Huawei), Joff Redferd (Linkedin), Rob Sinclaire (Microsoft) en Slava Rubin (indiegogo). Ook onze eigen koningin Máxima is aanwezig. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie