Derde Effie Masterclass over effectief communicatieonderzoek

Je kunt een concept kapot onderzoeken, maar als je slim bent kan je onderzoek juist heel effectief inzetten.

 Masterclass # 3 op 5 april heeft als onderwerp &;Hoe doe je effectief communicatieonderzoek?&;

Bastian Baas van Motivaction over deze Masterclass:

&;In het reclamevak wordt het soms gezien als een moetje van de klant, anderen baseren hun hele strategie en creatieve idee erop; communicatie-onderzoek. Je kunt communicatie-onderzoek natuurlijk zien als een mogelijke showstopper voor jouw creatieve idee, óf je komt naar de om te zien hoe het je juist kan helpen. Je kunt een concept kapot onderzoeken, maar als je slim bent kan je onderzoek juist heel effectief inzetten.

We laten zien dat onderzoek aan de basis kan en heeft gestaan van vele succesvolle en effectieve campagnes die de doelgroep in het hart hebben geraakt. Daarnaast laten we de revue passeren hoe onderzoek ervoor heeft gezorgd dat geniale creatieve ideeën nóg veel beter werden en hoe de prestigieuze Effies Awards mede dankzij onderzoek werden opgeëist.

We staan niet alleen stil bij de verschillende typen onderzoek zoals insights generatie, conceptontwikkeling, concept pretesting, posttesting en campagnetracking en hun specifieke bijdrage in het proces, maar ook in het bijzonder welke beïnvloedingsstrategieën geschikt zijn voor welk soort campagne en communicatiedoelstelling. Wanneer zet je het meest effectief ‘attractiveness’ in of ‘social proof’ en welke doelgroepen worden overtuigd door ‘humor’ of juist door het gebruik van ‘authority’?

Deze derde Effie masterclass helpt je bij het vergroten van de effectiviteit van jouw volgende campagne en de kans van een Effie Award op je nachtkastje wordt weer een stuk groter.&;



Bastian Baas, Sr. Strategy Consultant, Motivaction Research & Strategy

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie