Premium

Facial coding: lees de gedachten van de consument

Het beste uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Vandaag: hoe Dan Hill emoties leest van consumenten

Hoe kom  je erachter dat advertenties en tv-commercials effectief zijn? Focusgroepjes misschien? Passé!

Respondenten zeggen ja, terwijl hun gezichtsexpressie nee zegt. Tijdschrift voor Marketing sprak in 2007 met dr. Dan Hill. Hij ontwikkelde facial coding, een methode om de werkelijke reactie van respondenten van het gezicht te kunnen aflezen.

Hill schreef er het boek Face Time over. Het bedrijf waarmee hij facial coding in de markt zet, heet Daarmee voert hij wereldwijd onderzoeken uit, soms ondersteund door lokale marketingbureaus.

Auteur: Koen Stegeman

Beeld: Henk Wildschut

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in het .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie