Jägermeister lanceert innovatieve pop-up organisatie met creatieven

Met het Concept56 initiatief mogen creatieven nieuwe evenementen bedenken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Concept56 door Jägermeister is een pop-up organisatie waarbinnen vijf creatieve toptalenten de kans krijgen om een vooruitstrevend evenement te realiseren. Het drankmerk stelt budget en kennis ter beschikking om waarbij de creatieven een unieke, eenmalige evenement binnen zes maanden op poten mogen zetten. Het team krijgt hiervoor een eigen kantoorruimte, fulltime begeleiding door toegewijde experts en wekelijks een dosis inspiratie van grote namen uit de creatieve industrie, waaronder Jim Taihuttu (Habbekrats), Michel Penders (Plus1) en Richard Zijlma (ADE).

Jägermeister erkent de behoefte van het publiek om inspraak te hebben bij merkgerelateerde projecten en beslissingen, en presenteert daarom Concept56, een unieke vorm van co-creatie. Hiermee wil Jägermeister talent de ingrediënten geven om zich te ontplooien. Dit is iets dat het merk al geruime tijd doet met het Jäger Music DJ Program, dat muzikaal talent als Yellow Claw, Vic Crezée, William Kouam Djoko, Dirtcaps en Cleavage ondersteunt.

Het team zal bestaan uit een tekstschrijver, een project manager, een grafisch vormgever, een marketeer en een event manager. De kandidaten worden geacht op de hoogte zijn van de trends en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van muziek, cultuur en evenementen in Amsterdam. Na een streng selectieproces gaan de vijf geselecteerde junior professionals van halverwege augustus 2014 tot en met januari 2015 de uitdaging aan. Het evenement dat uit hun arbeid voortkomt, vindt eenmalig plaats. Hierna verhuist Concept56 naar een andere stad en worden vijf nieuwe deelnemers geselecteerd.

Het project kan worden gezien als traineeship voor net afgestudeerden, maar is ook een geldige stage voor studenten. Met het door Blueprint Media ontwikkelde Concept56 biedt Jägermeister de kandidaten de voorbereiding op een carrière in de media- en evenementenindustrie. Ze krijgen de kans ervaring op te doen in alle aspecten van het realiseren van een evenement, leren alle ins en outs van een mediabedrijf kennen en bouwen een groot netwerk op.

De aanmeldingsprocedure verloopt via de

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie