Nederlanders in Top-5 van de grootste online shoppers in Europa

Vorig jaar hebben 8,3 miljoen Nederlanders 5,3 miljard euro online uitgegeven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit internationaal onderzoek in opdracht van ActiePagina.nl, onderdeel van RetailMeNot, ’s werelds grootste marktplaats voor online kortingscodes blijkt dat de online verkoop in de Europa zal toenemen met 18% in 2014. Het onderzoek laat tevens zien dat 46% van de Europeanen en 55% van de Amerikanen online winkelt. In ons land shopt bijna de helft van de Nederlanders online en zitten we net boven het Europese gemiddelde.  

 

De top-5 landen met de meeste online shoppers bestaat uit:

1. Zweden 71%

2. Verenigd Koninkrijk 67%

3. Polen 52%

4. Nederland 49%

5. Duitsland 45%

De online shopping frequentie is vergelijkbaar tussen Europa en de VS (13,3 versus 13,9 aankopen in 2013). Echter blijkt de waarde van de aankopen in de VS hoger te liggen dan in Europa. In de VS kochten consumenten, per aankoop, voor gemiddeld 82,50 euro in 2013, in Europa voor 56,40 euro. Nederlanders besteden na de Britten en de Duitsers het meeste per transactie, namelijk 62,35 euro en doen dit gemiddeld 10,2 keer per jaar. In totaal is vorig kalenderjaar in Nederland €5,3 miljard uitgegeven aan online shopping. Dit bedrag zal in 2014 naar verwachting stijgen met 14% naar €6,0 miljard.

Maurice Buijs (ActiePagina.nl); “Terwijl de e-commerce sector blijft groeien in een rap tempo, zien we dan het Verenigd Koninkrijk en de VS reeds zeer volwassen markten zijn wat betreft online shopping. Nederland moet, samen met Frankrijk, Zweden en Duitsland nog volwassen worden. De technologie en distributie zijn reeds aanwezig en de groei komt van bestaande klanten die meer online kopen en van nieuwe online shoppers. In de komende drie jaar verwachten we dat deze landen zich nog meer zullen ontwikkelen en een online marktaandeel krijgen van meer dan 10%. Nederland kent nu een online marktaandeel van 6,3% en verwacht wordt dat dit in 2014 al 7,1% zal zijn.”

Het onderzoek naar online retail 2012- 2015 is  begin dit jaar uitgevoerd door het Engelse onderzoeksbureau Centre of Retail Research Limited in opdracht van ActiePagina.nl (onderdeel van het Amerikaanse RetailMeNot). Het onderzoek is verricht in acht Europese; Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Polen, Spanje, Zweden, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In elk land zijn 1.000 consumenten geïnterviewd. 

 

Zie infographic: 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie