Premium

Ondertussen bij The Boardroom (en Made.for.digital)

Jacques Vereecken over samenwerken binnen de ‘Mediamonks Film Family’.

Het maakt niet uit of je een tv-commercial of een Instagramfilmpje wilt: The Boardroom vindt een regisseur voor je. Wil je ook online video of een Snapchatcampage? Geen probleem, samen met Made.for.digital maakt The Boardroom ook digitale content. Dat is althans de belofte van directeur Jacques Vereecken.

Zoeken op beeld, in plaats van naam
Vereecken is continu op zoek naar vernieuwing. Zo heeft hij sinds vorig jaar een speciaal team met Snapchatregisseurs en onlangs introduceerde hij speciale categorieën, waardoor klanten sneller de regisseur vinden die zij zoeken. Regisseurs zijn verdeeld op basis van wat zij maken en waar ze goed in zijn. Op dit moment zijn de categorieën sport, beauty en food. Binnenkort volgen er meer.

‘Als klant zie je direct wat je zoekt, bijvoorbeeld sportcommercials of foodfotografie’, vertelt Vereecken. ‘Als je een stijl ontdekt die je aanspreekt, zie je daarna welke regisseur erbij hoort. Veel handiger dan zoeken in een lijst met tientallen namen. Eigenlijk heel logisch, maar je ziet het nergens.’

Hoe begon het allemaal?
De markt verandert snel en Vereecken wil voorop lopen in die ontwikkelingen. In 2015 las hij op Adformatie dat MediaMonks een nieuw bedrijf begon rondom content marketing. Jelle Kolleman werd de baas van Made.for.digital, een digitale contentstudio. Vereecken belde meteen Victor Knaap (Mediamonks) op, want dit was wat hij zocht: aansluiting bij de digitale wereld.

Lees ook: Caviar gaat verder als The Boardroom

De filmfamilie
Knaap en Kolleman waren enthousiast. Zij vonden de internationale regisseurs uit het netwerk van Vereecken een mooie aanvulling. Zo ontstond twee jaar geleden de 'MediaMonks Film Family'. Daaronder vallen MediaMonks (interactieve film en animatie), Made.for.digital (digitale content) en het nieuwe The Boardroom (commercials). ‘MediaMonks, Made.for.digital en The Boardroom zijn een echte familie. We komen wekelijks bij elkaar, weten wat er speelt en helpen waar we kunnen.’

Vereecken had ruimte over in zijn kantoor, dus verhuisde Made.for.digital van Hilversum naar Amsterdam. The Boardroom en Made.for.digital zijn één bedrijf met twee labels. Zij hebben eigen opdrachten en krijgen opdrachten via Mediamonks. 

Nieuw kantoor
Afgelopen maand verhuisde het bedrijf opnieuw, dit keer naar een voormalig kantoor van Ford in de Rijnbuurt. Kolleman, Vereecken en hun team (25 man) zijn nog bezig met inrichten. Het pand is industrieel verbouwd door bevriende architecten. Zij hebben het systeemplafond verwijderd, waardoor je de stalen buizen en leidingen ziet zitten. Dat plafond hebben ze vervolgens tegen de muur geplakt. De garage waar vroeger nieuwe auto’s getoond werden, wordt een filmstudio. Verder hebben ze samen zes aparte ruimtes om video te monteren.

Geïntegreerde productie
Editen doen ze namelijk veel en vaak. De propositie van The Boardroom en Made.for.digital is ‘geïntegreerde content productie’. Vereecken: ‘Dat betekent dat we bij aanvraag van een commercial meteen kijken welke andere media we kunnen bedienen vanuit dezelfde productie. We gebruiken dezelfde set en draaiperiode om banners, social content en foto’s te maken. Daarmee besparen we niet alleen tijd en geld, maar zorgen we ook dat uitingen er in alle media hetzelfde uitzien.’

The Boardroom en Made.for.digital werken voor ‘iedereen met een creatief concept’. Meestal zijn dat reclamebureaus, maar ook voor merken met eigen creatief team, zoals Philips en Staples. Zo werken ze bijvoorbeeld samen voor Etcetera en Bol.com. Tom Rijpert (via The Boardroom) regisseerde de tv-reclame, Made.for.digital nam onder andere deze online film op en MediaMonks bouwde de app.

Naar het buitenland
Dankzij de samenwerking kan het jonge bedrijf ook werken voor internationale klanten. Zo koos het Duitse bureau Thjnk regisseur Marcel Christ via The Boardroom voor deze jam-commercial.

Een van de grootste buitenlandse klanten van Made.for.digital is Snapchat, in Los Angeles.

Vereecken: ‘Mediamonks specialiseert in interactieve films, virtual reality en animatie. Hoogwaardige producties waar ze soms weken mee bezig zijn. Als er content gemaakt moet worden met een kleiner budget, krijgen wij die aanvraag binnen.’ Producers van Vereecken en Kolleman werken op dit moment in Buenos Aires, Singapore en Los Angeles.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie