Onderzoek: 'Functionaliteit bij wearables belangrijker dan design en prijs'

Sony is favoriete wearable device merk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit recent onderzoek van blijkt dat meer van de helft (53%) van de bezoekers overweegt een wearable te komen. Driekwart hiervan wil een smartwatch aanschaffen. Hiermee is de smartwatches het meest gewilde wearable-device. 32,8% heeft interesse in smartbracelets, die vooral voor fitness worden gebruikt. Smart glasses (oa Google Glass) wordt slechts door een kwart genoemd als favoriete aan te schaffen wearable.

Momenteel heeft slechts 15% van de respondenten daadwerkelijk een wearable in bezit. 73% geeft aan dat de communicatiemogelijkheden van wearable devices de belangrijkste reden voor aankoop is. Mobile Health tracking is met 68% de tweede belangrijkste.

Sony is het meest favoriete Wearable merk onder respondenten. Gevolgd door Samsung, Google en Nike. Apple wordt  door ruim 20% van de ondervraagden genoemd, ondanks dat zij nog geen wearable devices hebben uitgebracht. Uit het onderzoek blijkt verder dat functionaliteit belangrijker is dan het design en prijs.

 

Bron:

 

*Een kleine duizend Computertotaal.nl lezers heeft meegedaan aan het onderzoek.  De cijfers zijn niet direct representatief voor heel Nederland, aangezien het onderzoek alleen gehouden onder de lezers van ComputerTotaal. Unieke bezoekers per maand 873.000; Pageviews per maand: 2.044.000. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie