'Online marketing is vooral harder geworden'

Patrick Petersen komt met de vierde editie van Handboek Online Marketing

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Auteur, spreker, marketeer en strateeg Patrick Petersen brengt een nieuw deel van zijn succesvolle uit. Adformatie vroeg Petersen oa over de online kennis van markteers en waarom er nog steeds geen ebook is. 

1. In je nieuwe boek heb je het over Online Marketing 4.0. Wat is dat precies?
​‘Online Marketing 4.0 toont een flinke verschuiving in de online marketingmix. Contentmarketing, social media en ​CRM mixen met bestaande middelen en sturen dominant het succes van de andere middelen aan. We vergeten dat online marketing &;as we know it&;  al bijna 20 jaar oud is. Het aangekondigde Semantic Web duikt op tijdens deze vierde generatie van het web. Contentfilters, relevante en persoonlijke content zijn key bij Online Marketing 4.0.’ 

2. Naast het schrijven van boeken geef je ook veel workshops aan marketeers en ben je veel in contact met deze beroepsgroep. Het marketing landschap veranderd snel. Er komen niet alleen meer

mogelijkheden maar ook steeds meer specialismes. Kan de gemiddelde marketeer h​et bijhouden volgens jou?
‘​Als je nog maar net de overgang van traditionele naar online marketing hebt gemaakt dan moet je zeker wat sprintjes​ maken. Vitaal is dat je als marketeer echt leert omgaan met de nieuwe middelen en een nieuwe &;state-of&;mind&;  ontwikkelt.’ 

3. Dit is alweer de 4e editie van HOM. Is deze nieuwe versie voldoende interessant als je al een eerdere editie in de kast hebt staan?
​‘Naast de updates en uitbreidingen op het gebied van mobile, content strategie en strategische online marketing een enorm aanbod van nieuwe cases en interviews. E-business en online conversie speelt een grote rol in de vierde druk. Hij is totaal herschreven, deze keer is het boek in gewoon Nederlands geschreven. HOM4 kent bijdragen van onder andere Jan Dijkgraaf, Stephan Fellinger, Hans Molenaar, Jordie van Rijn, Corinne Keijzer en trendwatcher Richard Lamb. Hij is compacter geschreven met meer structuur en duiding. Het crossmediale aspect is nog sterker geworden met nu ruim 2000 bijlagen op www.handboekonlinemarketing.nl. Het boek blijft zichzelf crossmediaal updaten.’ ​

4. Waarom is het Handboek Online Marketing nog niet als ebook beschikbaar?
‘Een ebook komt eraan. Het &;papieren&; boek is al sinds de eerste druk crossmediaal, je koopt dus geen boek dat na het lezen geen waarde meer heeft of &;verouderd&; zou zijn. Het boek is al deels digitaal. We praten veel over digitaal, toch leest ook het onderwijs nog veel van papier.’ 

5. Wat zijn de laatste trend op gebied van online marketing?
‘​Conversiegericht, portalvorming en harde keuzes op gebied van content marketing. Verder worstelt iedereen met een boeiende vorm van storytelling die de online marketingmix deels gaan aansturen. Online marketing is vooral harder geworden, we willen resultaat zien van online!’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie