RA*W in Cannes #1: 'Co-creating the future' met Lego

RA*W is officieel gearriveerd in Cannes!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

door Wybe Sallows

Na een hele vroege vlucht en taxirit staan 28 talentvolle juniors, met de festivalpas vers om de nek, op La Croisette te trappelen om een scala aan verschillende sessies in te duiken. Met de slaap nog in de ogen van het vliegtuigtukje duiken we de workshop ‘Co-creating the future’ in, gehost door Lego en een bureau uit Copenhagen dat Another heet.

Lego heeft een fascinerende transformatie ondergaan. De speelgoedfabrikant gooide na een aantal verliesgevende jaren begin deze eeuw het roer om. Inzicht in gebruik en vooral de verschillen in gebruik van Lego kwamen centraal te staan. Veel onderzoek naar speelgedrag leidde naar nieuwe soorten Lego, maar ook naar rijkere campagnes, zoals bijvoorbeeld de ‘Inspire imagination and keep building’ campagne waarin we meisjes en hun fantasierijke speelwijze zien.

Significant anders dan hoe jongens met Lego spelen.

Lego zet inmiddels ook flink in op co-creatie met , een co-creatieplatform dat ontstond uit een probleem: ‘idea tyranny’.

Het bedrijf kwam om in de suggesties van fans over welke bouwpakketten uit te brengen. Door het stroomlijnen van deze suggesties hebben Legofans nu de kans om ideeën in te sturen en te stemmen op de beste pakketten. Inmiddels krijgt Lego Ideas ruim 1 miljoen bezoeken per maand en zijn er al 7 pakketten in productie genomen.

Bewijs dat uit nood en ergernis ook mooie projecten kunnen groeien!

Wybe Sallows is strategy planner bij DDB & Tribal Worldwide, Amsterdam en bestuurslid RA*W

Foto: Kees Plattel

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie