De Nederlandse consument maakt in grote getalen gebruik van de zoekmachines: Google heeft inmiddels bijna 10 miljoen gebruikers. Ondernemingen kunnen dus niet meer om zoekmachines heen wat de populariteit van zoekmachine marketing onder marketeers sterk heeft vergroot.
Het IAB en PWC hebben weer wat cijfers gepubliceerd (USA). Handig om te zien hoe de verschillende middelen zijn gekwantificeerd, maar ook waar nog de echte groei zit.
De kleine winkelier die zijn online kanaal niet gebruikt om offline én online sales te promoten, mist een grote kans om meer te verdienen zegt Emarketer.
Search Engine Marketing Congres 2008: Search wordt serieus genomen, maar het kan altijd beter
Voor Speld in de Hooiberg is ons gevraagd naar de toekomstige ontwikkelingen op het gebied van Search. Bij deze enkele belangrijke ontwikkelingen:
Kinderen worden op steeds jongere leeftijd geconfronteerd met de digitale wereld. Op weblogs en fora schrijven hun moeders al vóór hun geboorte over hun vorderingen. Ook in de wereld van het jonge kind speelt de digitale wereld al snel een grote rol. Een kind kan al met al niet vroeg genoeg wennen aan de omgang met software.
In de Adformatie van 15 november staat op pagina 11 een rondvraag in hoeverre betaalde postings geloofwaardig zijn.
Hoe kom je aan informatie over financiële diensten over sparen, verzekeringen, aandelen en credit cards? Niet via radio of televisie maar via vrienden en Internet zo blijkt.
Er is de afgelopen tijd nogal wat aandacht geweest voor de toepassing van nieuwe media door de toch altijd als stoffige geziene banken.
Het is niet te vergelijken met het prachtige Visual Earth van Microsoft, maar we hebben bij Checkit ons kantoor in Google Earth gezet.