5 trends in influencer marketing om in 2017 rekening mee te houden

Voor iedereen die (ook) volgend jaar aan de slag gaat met influencer marketing.

Video

Langzaam maar zeker wordt alles video, dus ook wat influencers doen. Voor vloggers geldt dit uiteraard al, maar ook andere influencers gaan steeds meer video&;s maken. Sociale platformen richten zich daar op in. Denk aan de steeds uitgebreidere video-opties bij Instagram. Het wordt interessant om te zien wat influencers gaan doen met live video.
 

Micro-influencers

Grote influencers met BN’er-status blijven interessant voor het realiseren van bereik, maar ga je voor geloofwaardigheid en betrokkenheid dan zijn micro-influencers relevant. Dit zijn influencers met een relatief klein bereik die graag voor je aan de slag gaan, nog geen concurrerend product hebben aangeprezen en geen enorme bedragen voor een post vragen.


Automatisering

Steeds meer facetten van influencer marketing worden geautomatiseerd, van het zoeken van influencers, het matchen van opdrachtgever en influencer tot en met het organiseren van de data die een campagne voortbrengt. Handig, maar ook gevaarlijk, want een kwalitatieve, duurzame samenwerking is niet te automatiseren.
 

Influencer relationship manager

Voor steeds meer bedrijven wordt influencer marketing zo belangrijk dat het tijd wordt om kennis in huis te halen. Zoals we eerder de social media manager zagen binnen komen, doet nu de influencer relationship manager zijn intrede. Deze gaat binnen het bedrijf relaties opzetten en beheren en is de spil bij influencer campagnes.
 

Relevantie

2017 ten slotte wordt het jaar waarin discussies over influencer markering steeds meer zullen gaan over op kwaliteit. Er zullen veel campagnes voorbij komen met onnatuurlijke matches, ongeloofwaardige influencers en tegenvallende resultaten. Wat ontbreekt er? Relevantie. Dit toverwoord zullen we nog veel gaan horen.

Rocco Stallvord is een autoriteit op het gebied van seeding en influencer marketing. In 2009 richtte hij op, het eerste bureau in Nederland dat zich specialiseerde in influencer marketing.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie