De jacht op talent gaat weer beginnen

Wie zien de mogelijkheden en wie zijn er straks te laat?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na jaren van relatieve rust op onze arbeidsmarkt (die van de reclame) staan we aan de vooravond van tumultueuze gebeurtenissen. Wat is er aan de hand?

Zoals ik al eerder schreef , hebben we in de reclame minder arbeidsplaatsen te verdelen dan voorheen. Door de crisis die achter ons ligt, zagen sommige reclamemensen zich genoodzaakt om te zien naar werk buiten de reclamebranche. Mensen die waren ontslagen en niet meer bij een bureau aan de bak kwamen, en het ook op de freelancemarkt niet redden.

De mensen die nog wel comfortabel in loondienst zijn bij een bureau zitten daar nu langer dan ze lief is. Immers, velen durfden de overstap naar een nieuwe werkgever in de crisis niet te maken. En hun vaste contract in te ruilen voor een nieuw met een beperkte duur. Met alle onzekerheden van dien.

Maar daar gaat nu verandering in komen. We raken uit de crisis, er komt meer werk en daarmee ook meer zekerheid. En met die zekerheid durven mensen de begeerde overstap nu wel te maken. En dan gaat de stoelendans beginnen.

Iedere werkgever zal begrijpen dat de tijd dringt. Want wie er het eerst bij is, heeft de meeste keuze.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie