Creatie & Campagnes

Digital Design Case: Into the Wild

Redactie | 19 oktober 2017, 12:39

Bijna 1000 vierkante meter mixed reality ervaring in Singapore.

Samen met Google, Lenovo en WWF lanceerde MediaMonks een ‘mixed reality experience’ in het ArtScience Museum in Singapore, genaamd ‘Into the Wild’. In een bijna 1000 vierkante meter metende augmented reality wereld kunnen bezoekers de verwoestende effecten van ontbossing ervaren. Ze kunnen een virtuele boom plaatsen, die dan ook in het echt in Sumatra geplant wordt dankij de sponsors van het project.

Victor Knaap, Main Monk bij MediaMonks: "Dit was een project waar veel tijd en passie in gezeten heeft. Ik ben bijzonder trots op het feit dat het een Mobile Grand Prix en Goud in Digital Craft heeft gewonnen bij Spikes Asia. We werken al jaren met AR, en nu is duidelijk dat het harde werken loont met twee grote prijzen in de Augmented Reality categorie."

De behind the scenes movie:

 

Credits
Klant: ASM / WWF / LENOVO / Google
Bureau: Google Zoo Singapore
Productie: MediaMonks

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Design Mediamonks