Digital Design Case: Zo zou de oorlog eruit hebben gezien op sociale media

KPN scoort internationale prijzen met Evert-45.

Er zijn steeds minder mensen die de oorlog hebben meegemaakt. Hun persoonlijke verhalen dreigen te verdwijnen. Als Nederlands telecombedrijf dat gelooft in het verbinden van mensen, vindt KPN dat deze verhalen bewaard moeten worden voor nieuwe generaties. Daarom KPN Evert_45. Een jongen die vanuit 1945 zijn verhaal deelt via YouTube en Instagram.

Op Evert45.nl kan iedereen het verhaal van Evert (nogmaals) ervaren. Op een intuïtieve manier navigeren bezoekers door de content die Evert tussen 21 april en 5 mei heeft gedeeld.

Jan Jesse Bakker, designer bij N=5: 'Het was een uitdaging om alle vlogs, foto’s en teksten samen te brengen in een overzichtelijk en meeslepende ervaring. Samen met Superhero Cheesecake zijn we erin geslaagd om dit te realiseren. Dat we hiervoor zo snel een Site of the Day bij the FWA zouden zijn én Awwwards in ontvangst mochten nemen, is een enorm compliment.”

Credits
Concept: N=5
Design & UX: N=5
Technische realisatie: Superhero Cheesecake

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.




 


Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie