Creatie & Campagnes

Dit zijn de beste brand activations van juni

BrandBase, blogger | 11 juli 2017, 14:34

De maand waarin Jaguar stunt, Peru koffers de wereld over stuurt en Motorola een bijzondere contentcampagne maakt.

PromPeru – Hotspots of Peru

Bureau: Tribal 121

Adverteren op vliegvelden is duur. Dat kan slimmer, dacht het creatieve bureau van het Peruaanse ministerie van Toerisme. Ze ontwikkelden een serie koffers met daarop prints van de toeristische highlights van het land. Die gaven ze aan bekende sporters, wetenschappers, artiesten en andere bekende reizigers. Het resultaat van dit out-of-the-box media idee is dat Peru in de spotlights staat op een plek waar mensen bijzonder geconcentreerd naar kijken: de bagagecarrousel op vliegvelden. Extra bijvangst: gewone Peruanen vinden de koffers zo tof dat ze in productie zijn genomen. Hierdoor krijgt Peru gratis duizenden ambassadeurs over de hele wereld.

 

Jaguar - Musicdrome

Bureau: Geometry Global

Praktisch, veilig, ruim. Een SUV staat niet bekend om zijn sexy eigenschappen en looks. Maar een Jaguar is anders, dus bedacht het Britse bedrijf voor de lancering van de F-Pax in Japan een stunt met een hoog adrenalinegehalte. De Musicdrome is een levensgrote platenspeler die door een F-Pax wordt aangestuurd. Hoe sneller hij rijdt, hoe sneller de muziek gaat. Hoe hoger hij rijdt, hoe harder de beats knallen. Het resultaat is een vette show waar duizenden mensen uit hun dak gaan.

 

Hello News Project – Moto Z

Bureau: F.biz/WPP

Mensen willen graag mooie foto’s schieten met hun smartphone. Om te bewijzen dat de nieuwe Moto Z uitblinkt in professionele kwaliteit, ging Motorola in Brazilië een opvallende samenwerking aan. Gedurende drie maanden wisselden de huisfotografen van dagblad Estado de Sao Paulo hun vertrouwde camera’s in voor een Moto Z met een Hasselblad True Zoom-lens. Ze schoten er alles mee, van coverbeelden tot online video’s. De mooiste plaatjes verschenen in een serie advertorials en er werd een speciale expositie aan gewijd.

 

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2017 gekozen.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs