Emerging trends op Cannes Lions 2015

Steeds meer merken pakten in 2015 maatschappelijke thema's op.

Door Edward Knol

Ieder jaar zijn er nieuwe trends te zien in Cannes. Vaak zijn het maatschappelijke kwesties die niet alleen door NGO&;s aan de wereld bekend worden gemaakt, maar we zien steeds meer merken deze strategie oppikken. Zo zien we dit jaar een verhoogde aandacht op gebieden als &;huidkanker&; en &;gun control&;, naast de jaarlijks terugkomende &;road safety&; campagnes.

Merken die dit jaar onder andere op &;road safety&; inspelen, terwijl ze er in slagen dicht bij hun DNA te blijven, zijn Volvo (Life Paint) en Samsung (Safety Truck).
 


Volvo Life Paint

 


Samsung Safety Truck

&;Melanoma likes me&; speelt slim in op het overmatige social media gedrag van hun jonge doelgroep om de gevaren van melanoma op de agenda te krijgen. Nivea Doll (FCB Brasil) blijft dicht bij de &;care&;-belofte en vonden inspiratie uit hun Gouden Lion case van een jaar eerder.

 


Melanoma likes me

 


Nivea Doll

Verscheidende cases vanuit de Verenigde Staten omtrent &;gun control&; geven wel aan dat het aldaar een groot maatschappelijk probleem betreft. Een prachtige case film is die van &;The Gun Shop&;. Ook &;Balloons&; en &;The Unforgotten&; zitten goed in elkaar, om er maar drie uit een hele reeks te noemen.

 


The Gun Shop

 


The Unforgotten

YouTube bovenstaande cases en geniet van mooi werk wat thans on display is in Cannes. 

Edward Knol is managing director van Maxus
 

Edward Knol is een van de key note sprekers op , 15 en 16 september in Amsterdam. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie