Flame, Flow en Flood: Action houdt van superpromoter Ria

Vanmiddag onthulde Rijn Vogelaar deel 3 van zijn Enthousiasme-trilogie: Flood. En daarmee is de cirkel rond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vogelaar besteedde een jaar aan het drieluik over de kracht van enthousiasme. De trilogie bestaat uit de onderdelen Flame, Flow en Flood. Rijn liet zich hiervoor inspireren op de dynamiek van enthousiasme in muziek. Het laatste boek werd gelanceerd tijdens het Superpromoter event, op 20 mei. 

Henk Jan Smits, bekend jurylid van de X-factor, was speciaal voor het Superpromoter event uitgenodigd om te vertellen over de flame van muzikanten, en hoe je dit kunt vertalen naar de X Factor van bedrijven.

Vertaald naar bedrijven en organisaties zijn de processen van Flame, Flow en Flood als volgt te omschrijven:

Flame: inspiratie

De Flame is de kern van een organisatie, de reden van bestaan en het gezamenlijk motief. De basis voor het enthousiasme, de motivatie en inspiratie voor management, medewerkers en klanten. Het is het fundament van alle beslissingen. De Flame brengt ons naar de gewenste toekomst en maakt duidelijk wat de toegevoegde waarde van de organisatie is.

Flow: samenspel

De mentale staat waarin mensen verkeren wanneer ze volledig opgaan in hun bezigheden door de Amerikaans Hongaarse psycholoog Mihaly Csikszentmihaly beschreven als ‘Flow’. Zijn beschrijving lijkt erg op de oorspronkelijke betekenis van het woord enthousiasme. De Oude Grieken gebruikten het woord entheos wanneer soldaten ‘door de Goden bevangen’ waren…

In deel 2, Flow, worden de grondbeginselen uitgelegd en beschreven hoe een organisatie in een staat van Flow kan raken, door te sturen op enthousiasme en waardering.

Edwin Veekens van Gers! Magazine beschreef wat er gebeurt als je een magazine lanceert dat vooral de positieve kanten van een stad als Rotterdam belicht.

Flood: verspreiding

Het moment waarop een artiest het publiek voor zich heeft gewonnen, een idee dat de wereld over raast of een product dat plotseling een hype wordt. Dat zijn de momenten van Flood. Hoe verspreidt zich dit enthousiasme en hoe kan een organisatie dit ondersteunen?

Het derde deel van de trilogie beschrijft enthousiasme als een sociale reflex van de cirkels daarbuiten. De rol van sociale media maar ook de beperkingen daarvan komen aan de orde. Op welke manier creëer je een golf van enthousiasme en hoe kan je die golf gaande houden?

Marc de Vries, de Country Manager van Twitter Nederland vertelde over de verspreiding van Flood via social media en wat een organisatie kan doen om dit te ondersteunen.

Ria
Superpromoter Ria, de motor achter de Facebook Action fanpage met maar liefst 146K volgers, stal de show met een aanstekelijk verhaal over haar liefde voor Action. De retailketen reageerde zeer positief op haar social media-initiatief en ondersteunt haar waar mogelijk. Zo kan Ria altijd langskomen op het hoofdkantoor, mag ze alles vragen, en komt de marketingdirecteur vaak langs voor een kopje koffie.

Action geeft zelfs prioriteit aan de fanpage van Ria, boven de eigen Facebookpagina! En er wordt uitgekeken naar een Duitse Ria, om de expansie bij onze oosterburen een social media-glans te kunnen geven.


De dag werd afgesloten met de lancering van het boek en een concert van de band Awash.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie