Het brute afscheid van gifjes op Instagram en de geruchtenmolen van Twitter

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week over het nieuwe oude algoritme van Instagram, Facebook die door blijft pushen en mensen taggen op Snapchat.

The gift of gifjes

Tsja. Zo blij als we waren dat er gifjes beschikbaar kwamen in Instagram en Snapchat, zo snel werden ze weer van ons afgenomen. Snik. De reden van dit plotselinge vertrek? Een gebruiker spotte een extreem racistische sticker, waar de tekst “N—– Crime Death Counter – Keep Cranking Bonzo, the Numbers Just Keep on Climbing!” in staat. Snapchat en Instagram zette per direct de samenwerking met Giphy on hold. Giphy zegt in een statement dat de sticker door een bug door hun content filter heen is gekomen, maar dat dit probleem inmiddels verholpen is. Wij wachten af wanneer we weer kunnen stickeren!

Taggen maarrrr

Ja hoor, het is zover: je kunt mensen op Snapchat taggen in je Story! Wanneer je iemand tagt komt er een ‘meer’ optie in beeld te staan, die je omhoog kunt swipen. Hier verschijnt de naam van de persoon, bitmoji en een button om hem of haar toe te voegen aan je eigen lijst. Wanneer je wordt getagd ontvang je geen notificaties over interactie met het bericht, dat kan voorkomen dat mensen gespamd of zelfs gepest worden. Wij gaan ff Brad Pitt in onze Story taggen, joe!

Chrono-is toch-logisch

Yes! Een tijd geleden besloot Instagram een algoritme in te voeren waardoor accounts waarmee je het meest engageerde bovenin je timeline weer werden gegeven. Nu blijkt dat er mensen zijn die de chronologische tijdlijn weer terug hebben! Er circuleren verschillende screenshots online van gebruikers bij wie dit is geïmplementeerd, maar veel meer is er tot nu toe nog niet over bekend. Wij hopen dat Instagram de test succesvol genoeg vindt, give us the chronology back!

Back at it again

Facebook’s wil is wet. Dus als zij vinden dat ze een goede update hebben geimplementeerd, blijven ze het net zo lang doorduwen totdat we het wel móeten gebruiken. Zo ook met Facebook Watch, de videodienst van het sociale netwerk. Deze krijgt namelijk een speciale nieuwssectie, om het op deze manier interessanter te maken. Het zou gaan om een combinatie van traditionele media, en nieuwe media zoals Buzzfeed. Na Instant Articles en Facebook Live, waarbij Facebook ook beoogde samen te werken met uitgevers, betwijfelen we of dit een succes wordt. We zullen het zien!

De geruchtenmolen
Rumour has it dat Twitter aan het werken is aan ‘Snapchat-achtige’ nieuwe functie. Een pagina waarop je een aantal verzamelde video’s en foto’s ziet staan, zoals op de Discover-tab. Ook zou er ruimte zijn voor advertenties, en de content wordt op basis van de locatie samengesteld. Begin dit jaar werd bekend dat het bedrijf meer met video wilde gaan doen, maar de invulling daarvan was nog niet concreet. Door verschillende bronnen is deze update nu bevestigt, spannend!



We hopen je volgende week mee te kunnen delen dat er weer gifjes op Instagram zijn, maar voor nu is dit all we've got! 

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie