Marketing Technology

#lekkersociaal 2, over gedwongen advertentie-onderbrekingen op Snapchat en de nieuwe tijdlijn op Facebook

Blauw Gras, blogger | 11 januari 2018, 16:07

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week over jongeren die massaal van Twitter gaan, de nieuwe update van Snapchat en een nieuwe netwerkapp.

Doe maar niet!

Moeite met veranderingen? je Snapchat dan niet. Wij herhalen, doe het niet! Dit is ook het advies van honderden gebruikers, de update valt bij veel mensen namelijk helemaal verkeerd. Wat is er veranderd? Om te beginnen is de bekende Story-pagina verdwenen. Hier kon je verhalen plaatsen – die 24 uur bleven staan – of bekijken van vrienden. Om die verhalen nu te kunnen checken moet je door je vriendenlijst scrollen. Daarnaast duurt het veel langer voor je door de verhalen heen bent omdat het niet meer automatisch gaat. Ook de Discover-pagina en het complete uiterlijk van de app zijn op de schop genomen. Maar niet ten goede, want veel mensen snappen niet meer hoe ze het moeten gebruiken. Voor ons is het in ieder geval duidelijk: update de app niet!

Je ontkomt er niet meer aan

Je zit in de trein wat van je vrienden te checken en daar komt het: reclame. Het eerste wat je doet, is deze snel weg swipen. Dit is precies de reden waarom veel adverteerders niet op Snapchat willen adverteren. Nu gaan er geruchten rond dat Snapchat overweegt om gedwongen advertentieonderbrekingen door te voeren van minimaal 3 seconde. Misschien dat er hierdoor meer adverteerders worden aangetrokken, we zullen zien!

Is Twitter verleden tijd?

Jongeren verlaten massaal! Onderzoeksbureau Newcom meldt dat het gebruikersaantal in Nederland van het sociale netwerk is gedaald van 2,8 naar 2,6 miljoen. De daling is het sterkst onder jongeren tussen de vijftien en negentien jaar oud. Onder deze groep was er een daling van maar liefst 48 procent vergeleken met vorig jaar. Twitter Nederland ontkent overigens wel dat er sprake is van een daling. Apart, vind je niet?

Lekker overzichtelijk

Vind jij het lezen van een ook zo onhandig? Wij wel! Gelukkig is daar nu een oplossing voor.! Als je onder een Tweetstorm reageert met: plus het woord 'unroll' maakt de app er een blog van. Lekker overzichtelijk!

Niks missen!

De mens is van nature nieuwsgierig. Zo willen de meeste mensen altijd op de hoogte zijn van lokaal nieuws en evenementen. speelt hierop in en test een nieuwe functie genaamd 'Today In'. Today In is een aparte tijdlijn die alleen gevuld is met lokaal nieuws, lokale evenementen en aankondigingen. De Today In-pagina's zijn onderdeel van Facebooks inspanningen om nepnieuws tegen te gaan. Lokale nieuwsmedia die hun berichten op de pagina's willen plaatsen, moeten namelijk eerst door Facebook worden goedgekeurd. De functie wordt nu getest is zes verschillende steden in Amerika. Of de functie ook in Europa uitgerold gaat worden is nog niet bekend, maar laten we hopen van wel! 

Netwerken alsof je aan het daten bent

Je kent het natuurlijk van Tinder. Maar wist je al dat het nu ook zakelijk kan? Met de nieuwe app Ripple swipe je door zakelijke contacten heen. De app werkt ongeveer zoals Tinder, maar dan met zakelijke contacten. Ripple schotelt foto’s van mogelijke contacten voor, die vervolgens naar rechts of links kunnen worden geveegd om ze te accepteren of weigeren. Ripple toont constant nieuwe mensen en van potentiële connecties worden niet alleen foto’s getoond, maar ook informatie over hun baan, opleiding en interesses. Mensen worden niet willekeurig voorgeschoteld, maar op basis van gedeelde connecties en vergelijkbare interesses. Zo wordt het allemaal net wat leuker!

Je bent weer helemaal up-to-date van al het social nieuws. Lekker zeg!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

wings io

(13 januari 2018, 6:03)
I am looking to learn more about this issue. Thank you for sharing. I will follow this site regularly.
http://wingsio0.com
Avatar

Niek

(15 januari 2018, 9:30)
Bedankt voor de Twitter update van 2 jaar geleden ;-). Er wordt verwezen naar een artikel van januari 2016! In het onderzoek van Newcom van begin vorig jaar rapporteerden ze geen daling in aantal gebruikers en zelfs een stijging in dagelijks gebruik. Het is natuurlijk afwachten wat het onderzoek dit jaar laat zien natuurlijk.
Avatar

Peer

(15 januari 2018, 10:18)
@Niek Ik ben blij dat nog iemand het heeft opgemerkt.
Ook ik vond het erg vreemd om een social update te zien gebaseerd op een bron van 2 jaar oud.
Voor een echte update over Twitter: Het aantal daily active users van Twitter is de afgelopen vier kwartalen elk kwartaal met meer dan 10% gestegen. Ook de tijd die mensen spenderen in het platform is gestegen. Met als gevolg dat de kosten om mensen op Twitter te bereiken is gedaald. Wat het voor merken zeker nog steeds een waardevol kanaal is om te aanwezig te zijn.

Gerelateerde items #LekkerSociaal

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs