#lekkersociaal 23: over klagen via iMessage, in contact komen via advertenties en shinen op Whatsapp

Creative content agency Blauw Gras praat je bij! Deze week over Facebook als bron van informatie voor hulpdiensten, de nieuwe ‘Stories’ functie van Skype en een baanbrekende manier om met bedrijven in contact te komen van Apple.

Beetje kletsen op Instagram
Altijd al beter in contact willen komen met je favoriete bedrijf? Gelukkig maar, want Instagram krijgt een update waarbij je, wanneer je op een advertentie klikt, automatisch naar een Messenger gesprek wordt doorgezet waarin je lekker de conversatie aan kan gaan. Het bericht dat zich opent kan door bedrijven ingericht worden zoals ze maar willen: er kan bijvoorbeeld direct een persoonlijke kortingscode gegenereerd worden op een laagdrempelige manier. Dus even geen vrienden online om tegenaan te lullen? Dan maar tegen een leuke klantenservicemedewerker!



 

What’s new/app
Hoe irritant is het dat, als iemand via Whatsapp foto’s deelt, je hele gesprek hiermee vol komt te staan? Daar was Whatsapp het mee eens, dus wanneer je de app naar de nieuwe versie update kun je foto’s in albums sturen in plaats van los. Wil je deze foto’s ook nog een beetje opfleuren, kan dat ook gewoon in Whatsapp zelf: er komt een simpele editing software in de app te zitten. Als laatste kun je via reply shortcuts makkelijker reageren op een bericht in bijvoorbeeld een groepschat. Dus als je een uur niet op je telefoon hebt gekeken, 100 berichten hebt en op een van de allereerste berichten wil reageren, is het tenminste duidelijk waar je het over hebt!



 

Facebook als hulpdienst
Facebook zal geanonimiseerde data gaan delen met rampenhulpteams. Dit kan informatie zijn zoals op welke plekken mensen zichzelf als veilig markeren of juist van wegvluchten, zodat er op deze manier een actuele schets gemaakt kan worden van de situatie. Dit laat zien wat voor immense bron van informatie Facebook in handen heeft, en aan de andere kant roept dit uiteraard de vraag op wat het bedrijf verder met dit soort data zou kunnen doen.



 

De keuze is er reuze
Als je een klacht heb zijn er een heleboel manieren om met bedrijven in contact te komen: je kunt ze oldschool bellen, ze een mailtje sturen, via hun Facebookpagina bereiken, noem het maar op. Maar Apple dacht: dat is nog niet genoeg!  Vanaf 9 juni kun je namelijk ook via iMessage je klachten de ether in knallen. Dus mocht je nou op je telefoon zitten maar geen zin hebben om te bellen, je Facebook app net even vastlopen en ook je mail ligt eruit, dan heeft Apple een baanbrekende manier gevonden om tóch even je hart te kunnen luchten.\


 

Verdiep jezelf met Skype
En wederom een super originele move: Skype krijgt een complete make over met daarin, jawel, een Stories-achtige functie die Highlights heet. Het is de grootste verandering van het platform sinds de introductie van video delen in 2006. Microsoft is al meer dan een jaar bezig met de update, dus vandaar dat deze nieuwe Highlights functie wellicht niet zeer vernieuwend lijkt. Zoals Amritansh Raghav, Corporate Vice President van Skype het zelf heel mooi verwoord: “If social networks have given you the stage on which to perform your life, the new Skype gives you the additional equivalent of the local coffeehouse or corner pub, where you meet people on a daily basis to deepen your relationships,” Dus: ben je op zoek naar verdieping in je leven? Zet je Skype eens aan!



Na deze korte week ben je alweer klaar voor het weekend, want je bent weer helemaal up to date over al het social news!

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie