MARCOM Editor's Pick: 'Je geserviced voelen...'

Roderick Mirande, redacteur Adformatie, maakt zijn keuze uit het aanbod van sprekers op Marcom14: Pieter Zwart, oprichter en ceo van Coolblue.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Roderick Mirande, redacteur Adformatie, maakt haar keuze uit het aanbod van sprekers op Marcom:

‘Ons soort mensen, het marcom-type. Alles gewend. We weten alles een jaar (of twee) eerder. Moeten aardig blijven tegen die laggard van een oom, die op die familiereünie de app laat zien die wij al (hoe lang geleden?) van onze smartphone hebben afgegooid. We zijn nu al Google Glass-moe, terwijl we er misschien nooit eentje hebben opgehad. Duh. Voor ons is het enge van producten online bestellen er al lang af. Toch?’

Ja. Natuurlijk. Maar.

‘Toch merk ik bij mezelf dat ik meer zekerheid zoek bij online bestellen. Een onbekende internetwinkel is niet alleen een onbekende winkel, maar ook een internetwinkel. En stél nou dat het fout gaat? Mijn bestelling komt niet aan. Is beschadigd. Past niet. Is de verkeerde kleur. Dan moet er teruggestuurd worden. En wie gaat dat betalen? En wanneer krijg ik mijn geld terug? En krijg ik mijn geld überhaupt nog terug?

Laatst wilde ik een boek retourneren bij Bol.com, voor de allereerste keer in mijn webwinkelcarriere. Het ging maar om 12,50 euro, dus grote schade kon er niet geleden worden, maar toen ik merkte hoe makkelijk Bol.com mij dat maakte, was ik blij als een kind.

Het vertrouwen in Bol.com is een resultante van jarenlange consistente reclamedruk (*bo- bo- booo-*), én het feit dat dat vertrouwen nooit beschaamd is. Van Coolblue had ik maar amper gehoord toen ik daar voor het eerst iets ging bestellen. Toch greep die webwinkel me meteen op een aangename manier bij de lurven. Door een goede interface, een prettige tone of voice en een hele leuke manier van op de hoogte houden van de bestelling: mét korte uitlegfilmpjes. Hoe doen ze dat? Daar zou ik wel eens wat meer over te weten willen komen. Daarom bezoek ik op Marcom de keynote van Pieter Zwart, oprichter en ceo van Coolblue.’

Laatste dag om je gratis aan te melden!
Nieuwsgierig naar de sprekers en het programma van . Met meer dan 100 sprekers en 12.500 m2 aan informatie, inspiratie en netwerkmogelijkheden is Marcom dé playground for professionals. Alles wat je moet weten op jouw vakgebied in twee dagen op één locatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie