Nike doneert een voetafdruk aan Manilla

De beste voorbeelden van brand urbanism. Deze keer: Unlimited Stadium.

Unlimited Stadium is een hypermoderne hardloopbaan in het centrum van de  Filipijnse hoofdstad Manilla.De baan is volledig aangelegd en betaald door  Nike. Het is daarmee een perfect voorbeeld van brand urbanism; een trend waarbij merken meebetalen en bijdragen aan stedelijke projecten in ruil voor zichtbaarheid.  



De 200‐meter lange &;running track&; is voor iedereen toegankelijk en heeft de vorm van de zoolafdruk van Nike’s nieuwe LunarEpic running‐schoen. Er is dus niet zomaar een park aangelegd, maar Nike heeft tot in detail nagedacht over de uitvoering. Zo zijn er rondom de baan LED‐schermen geplaatst die ervoor zorgen dat de fysieke en virtuele werelden van hardlopen worden samengebracht. Zo kun je op de baan tegen je eigen avatar lopen. Met behulp  van een speciale technologie wordt je snelheid tijdens je eerste ronde gemeten. Vervolgens ren je in de rondes daarna tegen je ‘virtual‐self’.

Centraal in de campagne staat het belang en het stimuleren van bewegen, een missie die één‐op‐één past bij de kernwaarden van het hardloopmerk. Met deze baan daagt Nike de hardlopers van Manilla uit het beste uit zichzelf te halen en is het merk continu op een relevante manier zichtbaar in het straatbeeld. Nike combineert met dit project een puik staaltje marketing met het verbeteren van de stad.  

Merken en steden werken steeds vaker samen aan het oplossen van stedelijke vraagstukken. Deze trend noemen we ‘brand urbanism’. Elke maand selecteren Vera Korsten van en Joop de Boer van het beste voorbeeld van brand urbanism. 

 


 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie