Op treinstations Sinterklaas kados kopen via QR codes

Speelgoed van Bart Smit is nu direct te koop via billboards die op alle NS-stations van Nederland staan. Naast afbeeldingen van spelletjes en speelgoed staan QR-codes. Wanneer deze worden gescand, wordt direct een aanschafpagina geopend. Artikelen die op werkdagen worden besteld, worden de volgende dag bezorgd. De QR-codecampagne is een gezamenlijk initiatief van Mattel & Bart Smit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De speelgoedfabrikant en winkelketen hebben de handen ineengeslagen om de Sinterklaasinkopen te vergemakkelijken. November en december staan in het teken van Sinterklaasstress. Hulpsinterklazen hebben steeds minder tijd om op cadeautjesjacht te gaan. Mattel en Bart Smit zijn daarom op zoek gegaan naar plekken waar ze juist tijd te doden hebben en kwamen snel uit op treinstations. Samen met Bart Smit hoopt de Sinterklaasinkopen te vergemakkelijken en zo stress te verminderen.

Een mooie ludieke Sinterklaas actie, maar helaas niet geheel goed uitgevoerd. Zo is de website Bartsmit.com is niet geoptimaliseerd voor smartphones. Daarnaast kun je niet snel iets kopen. Er is een account bij de online speelgoedwinkel is vereist (meer dan vijftien invoervelden!).

Tesco
Een QR-codecampagne op deze manier is reeds eerder ingezet. Enkele maanden geleden voerde supermarktketen Tesco echter in metrostations in Zuid-Korea een soortgelijke campagne. Consumenten konden daar middels het scannen van QR-codes direct hun boodschappen doen. De winkelketen bezorgde deze vervolgens bij hen thuis. Het bleek een uitkomst voor wachtende reizigers: zij deden volgens Tesco massaal hun dagelijkse inkopen vanaf het perron.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie