Creatie & Campagnes

Reclameslagers: Remia gebruikt harde woorden in chaotisch vleesgeweld

Slager Robbert, blogger | 6 mei 2014, 22:20

WOENSDAG GEHAKTDAG: Echte mannen eten vlees. Daar weten wij alles van. Remia deelt die slagersmening en ziet haar nieuwe BBQ-sauzen liever op een rode bieflap dan op een groene aubergine. Om deze boodschap kracht bij te zetten is een waar peloton actiehelden uit de kast getrokken. Kosten noch moeite worden gespaard in een bizarre spot vol strijd en tegenstrijdigheden. Het resultaat is vermakelijk, maar helaas niet episch.

De chaotische minuut begint met Jan Kooijman, de zoetsappigste (ex-)soapacteur van Nederland. Na romkom’s als Verliefd op Ibiza en Hartenstraat, loopt Jan hier wat verloren op de set van een actiefilm. Terwijl de kogels om zijn oren vliegen begint hij de lunchpauze met een groentestick. Dit, plots, tot grote onvrede van jeugdheld Sylvester Stallone. De man die meer bloed vergoot dan menig slager blijkt een poëet vol prachtige smulzinnen. Onze favoriet: “If you want to fight like a tiger, don’t eat like a rabbit”. De clue berust op waarheid: echte mannen eten dus echt vlees. 

De commercial is geregisseerd als een korte speelfilm. Doordat alles in een minuut is gepropt moet je het eigenlijk een paar keer kijken voor je alles hebt gezien. Dit op zich is geen verkeerde eigenschap voor een commercial. Tegensputteren doen we wel bij de manier waarop alles in beeld is gebracht. Door het bombastische geheel ben je afgeleid van essentiële details. Zo duurde het zelfs even voor we inzagen dat Jan een groentestick van het lunchbuffet pakte. Met de naïviteit van een slager gingen we er in eerste instantie vanuit dat dit een kip-spies was, hetgeen de hele commercial onderuit haalde. De keuze voor Jan Kooijman is ook moeilijk behapbaar. Vrouwelijk (en inkopend?) Nederland ziet hem dan wel als een lekker hapje, maar we kennen geen man die zich met Jan kan (of wil) identificeren. Nu heeft Remia overigens sowieso een verleden qua inzet van BN’ers.

De commercial is een lust voor oor en oog, maar eindigt door een overdaad aan twijfelachtige keuzes in onze . Niet omdat de commercial niet goed is, maar omdat ‘ie nog veel beter had kunnen en moeten zijn. Bon Appétit!

Slagersoordeel: Een Amerikaanse Rib-Eye met te milde Hollandaise saus. 

Over de auteur

Slager Robbert
Reclameslagers.nl is een reclameblog van twee Bourgondiërs met een pen als snijmes. Bureauonafhankelijk, vakgekken en kritisch omdat het moet. Reclames komen als lappen vlees op onze snijplank. Goed werk wordt doorgestuurd naar de traiteur, twijfelgevallen eindigen in de supermarkt en van het baggerwerk draaien we frikadellen in het abattoir. Voor een snelle vette hap kun je op onze site in het Smulhoekje terecht. Lees meer over Slager Robbert

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items hakblok reclameslagers Remia

Meer in channel Creatie & Campagnes

Meer in channel Media

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs