Creatie & Campagnes

Stem nu op de beste brand activaties van 2017

BrandBase, blogger | 10 januari 2018, 10:02

2017 was een jaar vol spectaculaire, radicale en ontroerende activaties. Welke vond jij de allerbeste?

Booking.com – One Mission
Een ode aan reizen, gefilmd door 14.000 medewerkers van Booking.com. 

 

Audi – Enter Sandbox
Zandbakje spelen voor volwassen in deze spectaculaire VR-experience.

 

Fearless Girl
Een symbool van feminisme midden op Wall Street. Gouddelver in Cannes.

 

Heineken – Worlds Apart Experiment
Dit miljoenen keren bekeken experiment brandt mensen met verschillende wereldbeelden bij elkaar.

 

Dove – Image Hack
Dove opent een creatieve aanval op het stereotype schoonheidsideaal voor vrouwen.

 

Nike – Breaking 2
In deze epische campagne vallen Nike en atleet Eliud Kipchoge de marathongrens van 2 uur aan. 

 

Nido – Umbilicar
Een simpel koordje voor in de auto redt kinderlevens in de Dominicaanse Republiek

 

Miele – Was je schoon op Lowlands
Miele veranderde de festivaldouche op Lowlands in een bubbling-schuimparty-extravaganza.

 

Hyundai – Chatty School Bus Project
Met slimme technologie maakt Hyundai het leven van blinde Koreaanse kinderen een stuk vrolijker.

 

Visit Oslo – The Great Escape
Een Nieuw-Zeelands stel wordt gered uit de toeristische hel van Parijs.

 

 

 

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt allerbeste werk van het afgelopen jaar gekozen. 

Wat is jouw favoriete brand activatie van 2017?

Booking.com – One Mission
12% (6 stemmen)
Audi – Enter Sandbox
4% (2 stemmen)
Fearless Girl
8% (4 stemmen)
Heineken – Worlds Apart Experiment
20% (10 stemmen)
Dove – Image Hack
4% (2 stemmen)
Nike – Breaking 2
10% (5 stemmen)
Nido – Umbilicar
0% (0 stemmen)
Miele – Was je schoon op Lowlands
27% (13 stemmen)
Hyundai – Chatty School Bus Project
10% (5 stemmen)
Visit Oslo – The Great Escape
4% (2 stemmen)
Totaal aantal stemmen: 49

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Norbert Mirani

(11 januari 2018, 12:29)
Dit overzicht is m.i. een goede subjectieve voorzet om tot een eerste selectie te komen. De keuze ‘anders, namelijk...’ had echter niet misstaan. Had ook goede extra content opgeleverd. Denk aan Starbucks Theatre, het LG dishwasher-themed inflatable waterpark, McDonald’s Island, de make-up vending machine, de adidas green light run Tokyo, etc.Tot slot, wat is het criterium om je oordeel op te baseren?

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs