#TGIF: Hoe zet je Snapchat in voor je merk

Reclamebureau Brandfighters geeft je elke vrijdag een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven.

Snapchat is een groeiend medium met gemiddeld 150 miljoen dagelijkse gebruikers wereldwijd. Er worden zo’n 9.000 snaps per seconde verstuurd en de videoviews stijgen ver boven de views op Facebook uit (10 miljoen van Snapchat versus 8 miljoen op FB). Bovendien is 70% van alle Snapchatgebruikers Millenial, wat Snapchat een ultiem middel maakt om deze moeilijk te bevatten doelgroep te bereiken. Maar hoe zet je Snapchat in voor je merk? In deze TGIF 5 voorbeelden van merken die Snapchat goed voor hun merk weten te gebruiken en daarmee hun doelgroep aanspreken. We hebben ze voor het gemak ondergebracht in verschillende thema’s.

Contests:

Een mooi voorbeeld van een simpele maar effectieve win actie is die van H&M in 2014. H&M riep haar volgers op Snapchat op om op zoek te gaan naar kaartjes voor een exclusief feest. De volgers moesten daarvoor naar een H&M filiaal waarmee het kledingmerk een slimme zet deed. Bekijk de casefilm hier:

H&M x Boiler Room

  

Coupons:

Om je volgers aan je te blijven binden en nieuwe volgers te genereren is het voor veel merken een must om iets aan te bieden wat anderen niet krijgen. GrubHub, een Amerikaanse fastfood keten, deelt regelmatig kortingscodes/ -coupons met hun volgers. De volgers worden daardoor verplicht om het filmpje af te kijken. Want wanneer het filmpje is bekeken is het voorgoed weg!

Behind the scenes:

Achter de schermen is voor een volger altijd interessant. Je geeft daarmee transparantie aan je organisatie en je bindt je community nog hechter aan je merk. Een event of een gewone dag op kantoor. Beide situaties verlenen zich voor een leuke Behind-the-scenes Snapstory. Je moet echter wel daadwerkelijk wat te vertellen hebben, het moet entertaining zijn.

Richard Jefferson Snapchats Behind The Scenes At Espy Awards:

Sneak Peaks:

Voor Sneak Peaks geldt hetzelfde als de hierboven genoemde Snapchat kansen: je community aan je merk binden. In dit geval deelt het merk alvast een kijkje op de komende producten, events of diensten voordat ze beschikbaar zijn voor de wereld. Zie hieronder een kledingmerk dat een sneak peak van de seizoenslijn deelt.

Targeted Video’s:

Voor de gerichte video’s van Snapchat gelden andere regels. Dit is de betaalde service van Snapchat voor merken bestaande uit de Snap Ads, Sponsored Geofilters en Sponsored Lenses.

Snap Ads is voor merken die een korte video maken. Gebruikers zien deze video tussen Snaps van vrienden in.

Sponsored Geofilters zijn filters die over een foto of filmpje geplaatst kunnen worden wanneer een gebruiker zich op een specifieke plek bevindt. Bijvoorbeeld een McDonald’s filter als je in de McDonald’s bent.

De Sponsored Lenses zijn een uitgebreide versie van de filters. Deze dienst geeft een grappig effect aan de personen op de Snap.

 

Op zoek naar een top idee voor je Snapchat campagne? Schakel onze community in en ontvang binnen no time meerdere concepten. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie