Vergeet u de onbekende bezoeker niet?

Hoe je aankoopbeslissingen kunt beïnvloeden door gebruik te maken van slimme contentmarketingstrategie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In een tijd waarin de consument geen geheimen lijkt te kennen, wordt het nogal eens over het hoofd gezien, maar een groot deel van uw potentiele klanten is nog nooit met u in contact geweest voordat ze een product van u kopen.

Door de kwaliteit van de huidige zoekmachines is het een peuleschil om uitgebreide informatie over uw product te vinden. Nog voordat de potentiële klant uw site heeft bezocht of uw app gebruikt, komt hij op die manier al heel wat te weten over uw producten. Vaak heeft de potentiële klant zijn aankoopbeslissing al half genomen, nog voordat hij met u in dialoog gaat.

De traditionele manier van leads verzamelen werkt in dit geval niet meer. Hoe kun je iemand dan toch overhalen om iets te kopen?

Content marketing - geef de zoeker wat hij zoekt
De tijd dat u klanten kon vinden met behulp van ‘push’ adverteren is voorbij. Tegenwoordig zult u een relatie met uw klant moeten opbouwen en deze actief moeten onderhouden. Dit kan alleen door die klant te voorzien van interessante en onderhoudende informatie van goede kwaliteit die op zijn behoefte aansluit.

Zie uw site niet als een reclamefolder met superlatieven, maar als een betrouwbare informatiebron. Hetzelfde geldt voor de informatie die verder op het internet over uw producten te vinden is. Deze info is van cruciaal belang voor uw potentiële klant. Alle informatie die uw bedrijf verspreidt, moet vanuit dit perspectief worden gecreëerd.

Content monitoring - hou uw content in de gaten
Uw potentiële klant raadpleegt informatiebronnen die u niet zelf volledig onder controle heeft, zoals fora, social media en reviewsites. Dat kunt u vervelend vinden, maar juist omdat deze bronnen buiten uw controle vallen, ziet uw potentiële klant ze als ‘objectief’ en kunnen ze in uw voordeel werken. U kunt deze bronnen nauwgezet in de gaten houden en waar mogelijk voorzien van correcte en waardevolle informatie.

U zult zien dat helderheid, openheid en snelle respons belangrijk zijn voor het beeld en imago dat u in de markt opbouwt.

Content performance - hou de kwaliteit van uw content hoog
Goede content maken kost veel energie en geld. Het is dus van het grootste belang dat u de efficiency in de gaten houdt. De content die u maakt, moet aansluiten bij de behoefte van uw (potentiele) klant en moet van een hoge kwaliteit zijn. U zult een goed proces op orde moeten hebben, waarbij harde productinformatie wordt geformuleerd in termen die duidelijk maken welk probleem u voor de klant oplost.

Leer van uw acties - meten is weten
Vaak weet u echter niet direct welke content het beste zal werken. Op ervaring of goed gevoel doet u wat het beste lijkt, maar het lieft wilt u natuurlijk meten of beter nog, analyseren en bewijzen welke content het beste werkt.

Gereedschappen
Hiervoor zijn gereedschappen of services beschikbaar. Vrijwel elke bouwer van forum- of reviewsoftware heeft slimme analytics die een seintje geven als er over u gesproken wordt, laten zien welke ‘ratings’ mensen aan uw producten geven of social media afschuimen om informatie over uw bedrijf te vinden. Waarschijnlijk heeft u op uw eigen site ook Google Analytics draaien. Al deze informatie kunt u in meer- of mindere mate gebruiken om uw contentmarketingstrategie te realiseren.

Natuurlijk neemt het CMS hier een strategische plek in. Deze is in staat om de content die u direct in beheer heeft te plannen, maken, managen, meten en evalueren en daarin informatie te betrekken die met andere big data tool is verzameld. Dit alles zonder dat u persoonlijke gegevens hoeft te verzamelen.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie