Wat was de beste brand activation van 2016?

December bracht nog een aantal goede en ontroerende campagnes, maar... wat was de beste brand activation van het afgelopen jaar? Stem mee.

Dit waren de beste brand activations van december:

Black & Decker – Floor99,9

Bureau: These days Y&R

De nieuwe stoomreinigers van Black & Decker doden 99,9% van alle bacteriën. Om die boodschap onder de aandacht te brengen, opende B&D in Antwerpen het pop-uprestaurant Floor 99.9. Daar aten genodigden een serie culinaire hoogstandjes ‘op een bedje van tegel’, bereid door Lady Chef of the Year Anne-Sophie Breysem. Lekkere activatie!

 

Volvo – The Flying Passenger

Bureau: Forsman & Bodenfors

The Flying Passenger is een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal dat Volvo Trucks Tests heet. Hierin benadrukt Volvo de prestaties van zijn vrachtwagens door het utivoeren van epische precisiestunts. Bij elkaar zijn die al meer dan 100 miljoen keer bekeken op YouTube. In deze video neemt een trucker een paraglider op sleeptouw in een Kroatische bergpas. Het recept is beproefd, de uitwerking wederom adembenemend.

 

KLM  – Bonding buffet

Bureau: DDB & Tribal Amsterdam

Vliegvelden kunnen desolate plekken zijn, zeker tijdens de feestdagen. Om wat kerstwarmte te verspreiden, organiseerde KLM een bijzonder diner voor reizigers. In de vertrekhal van Schiphol hing een feestelijke gedekte tafel op 4,5 meter hoogte. Telkens als er iemand op een stoel ging zitten, kwam hij een stukje naar beneden, tot de tafel vol was.  Het resultaat: een geanimeerd kerstdiner met mensen van allerlei nationaliteiten.

 

Wat is de allerbeste activatie van 2016?

2016 was een jaar vol spectaculaire activaties. We hebben – in willekeurige volgorde -  de tien beste cases van BrandActivation.nl op een rijtje gezet. Welke vond jij de beste? Stem mee!

Volkswagen – Trailer Assist

Een auto met trailer rijt met een rotvaart door de Noorse straten. 

 

Macma – Man boobs

MACMA omzeilt slim de tepelcensuur van social media en bereikt een miljoenenpubliek.

 

Swedish Tourist Association – The Swedish Number

Wil je weten hoe het in Zweden is? Bel gewoon even +46 771 793 336. 

 

ING – The Next Rembrandt

Een team van datawetenschappers, Rembrandtexperts en softwareontwikkelaars analyseerde 168.000 fragmenten uit al Rembrandts schilderijen en schilderde met behulp van een 3D-printer een nieuw portret

 

Peta – Behind the leather

Leeren tassen, riemen, jassen en schoenen verbergen een gruwelijke werkelijkheid.

 

Vodafone - The Smart Jacket

Vodafone en de Fietsersbond sloegen de handen ineen en lanceerden een een interactieve jas met ingebouwde led-verlichting die is gekoppeld is aan je smartphone. The Smart Jacket.

 

Pantene Dad-do

Bekende American footballspelers die hun dochters haar invlechten: met dit simpele idee veroverde Pantene de harten van heel veel Amerikanen.

 

Visit Faroe Islands – Sheepview

Wie klein is (en weinig budget heeft), moet slim zijn. Dus liet Visit Faroe Islands 5 schapen rondlopen met een 360-camera.

 

Ikea – The Dining Club

IKEA staat voor do-it-yourself en in Shoreditch verscheen in september een pop-up restaurant, waarin bevlogen hobbykoks (onder toeziend oog van een professionele chef) voor vrienden en familie een diner konden bereiden.


 

Basel Tourism – Pokémon Go, The Revenge

De Zwitserse stad Bazel pikt een graantje mee  van de Pokémon Go-waanzin. In The Revenge stuurt de plaatselijke VVV vier Pikachu’s de straat op om op ‘toevallige’ voorbijgangers te jagen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie