Premium

3 keer Nederlands goud bij Sabre Awards 2018

Wel veel nominaties, maar relatief weinig prijswinnende Nederlandse cases

Hill+Knowlton Nederland won een gouden Sabre Award
Twitter, Hill+Knowlton

In het Maritiem Museum in Amsterdam zijn woensdagavond de Sabre Awards (Superior Achievement in Branding, Reputation and Engagement) uitgereikt voor de regio Europa, Afrika en het midden-oosten. Ondanks het hoge aantal van 24 nominaties, wonnen slechts drie Nederlandse cases een gouden Sabre Award. Philips-topman Frans van Houten kreeg een diamanten award voor zijn rol als ceo.

Goud

De LVT Group (LVTPR, ProgressCommunications, Contentbureau, Eventive en SjansenDesign) werd uitgeroepen tot Benelux Consultancy Of The Year. Het bureau sleepte overigens ook goud binnen met zijn Belgische vestiging en een campagne voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen.

Hill+Knowlton Nederland won in de categorie Issues Management met werk voor Band en Milieu over het al dan niet schadelijk zijn van de korrels rubbergranulaat op de Nederlandse kunstgrasvelden. Zembla had hier een aantal uitzendingen over.

Ook goud was er voor Leene Communicatie en de Johan Cruijff Arena. In de categorie Entertainment werd de PR- en contentcampagne rond de vervanging van de stadionstoelen gelauwerd.

De case kun je hieronder bekijken.

 

De winnende case van Leene en De Arena
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie