Viral van de week - Balenciaga X Fortnite

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Epic Games - de maker van Fortnite - en Balenciaga slaan de handen ineen en het nieuwe billboard is niet voor de poes. In het kader van ‘Big Brother is watching you’, hebben New Yorkers er een nieuwe observateur bij. Sinds afgelopen week houdt Doggo van Fortnite hen namelijk goed in de gaten. Wel in stijl natuurlijk, in een nieuwe Fortnite x Balenciaga hoodie, broek én zonnebril.

Advertentie
advertisement

Samenwerkingen

Fortnite is geen onbekende in de entertainment- en sportindustrie als het aankomt op samenwerkingen. Denk aan het concert van Ariana Grande in het spel en de komst van de grote basketbal speler LeBron James. Ook het Italiaanse supercar-merk Ferrari heeft een collab weten te strikken met zijn nieuwste Ferrari 296 GTB.

Doggo in de winkelcentra

Het is niet zomaar een advertentie die te spotten is op Times Square. De speler Doggo is namelijk zo gemaakt dat het nét echt is. Door de wisselende positie van de zon verandert de belichting mee en dat geeft precies het levensechte effect. Ook in de grootste winkelcentra van London, Tokyo en Seoul was deze advertentie te zien. Balenciaga is het eerste luxe merk dat een samenwerking aangaat met Epic Games, wat goed is voor zo een 400 miljoen gebruikers wereldwijd en ruim 5 miljard dollar omzet.

Het Fortnite x Balenciaga immersive 3D billboard

Fortnite x Balenciaga immersive 3D billboard

De hoodie van de nieuwe collectie is nu in huis te halen, voor zakcentje van 725 dollar. Voor de fans met een wat kleinere portemonnee is er ook een T-shirt te koop voor ‘slechts’ 425 dollar. Nog even doorsparen dus.

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie