Amsterdamse bureaus transformeren vrijmibo tot 'Vrijdag Impact Borrel'

Selmore, Buutvrij en De Combinatie van Factoren gaan zich buigen over campagneconcepten voor goede doelen.

Vrijmibo wordt vrijimbo

Tijdens de eerste editie van de Vrijdag Impact Borrel op vrijdag 2 december komen diverse bureaus samen om zich op briefings van goede doelen te storten. In teams bedenken de bureaus concepten voor campagnes die bijdragen aan meer donateurs, naamsbekendheid van de maatschappelijke organisaties in kwestie of bewustwording van de problemen waar deze zich voor inzetten.

Het idee komt uit de koker van start-up De Nieuwe Gevers, het platform dat een link legt tussen de creatieve industrie en maatschappelijke organisaties. Het platform gelooft in het 1+1=3-principe en stelt dat 'bureaus en goede doelen door samen te werken vooruitgang kunnen versnellen'.

Deelnemende bureaus zijn Buutvrij, Selmore en De Combinatie van Factoren. Er zijn in totaal ‘zo’n zestig’ bureaus benaderd voor de Vrijdag impact borrel, aldus het platform, die nog een ‘go’ moeten geven. De organisaties waarvoor campagneconcepten worden bedacht zijn Bont voor Dieren, Duchenne Parent Project en Stichting Babyspullen. Ook branchepartijen als Dutch Digital Design, Qommunity en Issue Killers zijn bij de borrel betrokken. Overigens zijn ook bureaus buiten de hoofdstad welkom op het evenement.

Skill-based vrijwilligerswerk

Annabel Pieren, marketeer bij De Nieuwe Gevers en initiatiefnemer van de Vrijdag Impact Borrel, hoopt deelnemers te laten ervaren hoe 'inspirerend en leuk' het is om met je vakkennis goede doelen te helpen en 'skill-based vrijwilligerswerk' op de kaart te zetten. 'Hiermee kun je op een persoonlijke manier bijdragen aan thema's die je belangrijk vindt. Helaas weet nog niet iedereen dat deze vorm van vrijwilligerswerk bestaat. Dat is zonde, want steeds meer mensen willen hun tijd op een betekenisvolle manier besteden.'

Over het algemeen zijn de reacties van de bureaus enthousiast, zegt Pieren, hoewel een niet nader te noemen bureau zich afvroeg of ‘het gratis werk ook nog iets oplevert.’

De Nieuwe Gevers, dat is opgericht in 2019 en gevestigd in Utrecht, heeft met zijn 'pro-bono werk' naar eigen zeggen al €3.469.495 bespaard voor zo'n 400 maatschappelijke organisaties.

De eerste impactborrel (op 2 december vanaf 19.00 uur) wordt georganiseerd in de Meevaart in Amsterdam-Oost. Aanmelden kan hierDe ambitie is om volgend jaar zomer een nieuwe editie te organiseren, zegt Pieren tot slot.  

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie