Chunk: ‘Bedrijven kiezen steeds vaker voor design of creatief team in eigen huis’

Het bureau start met Chunk Locals, dat zich specialiseert in het plaatsen van (tijdelijke) creatieve teams.

Chunk

Aan Chunk Network - dat begin dit jaar is ontstaan uit Chunk Creative Agency - is nu Chunk Locals als nieuwe zelfstandige business unit toegevoegd. Chunk Locals specialiseert zich in het plaatsen van (tijdelijke) creatieve teams.

Volgens Chunk-medeoprichter Frank Rosenhart vervagen de grenzen tussen creative agencies en hun corporate klanten. Hierdoor ontstaat er volgens hem een groeiende behoefte bij organisaties om flexibele creatieve slagkracht in eigen huis te creëren.

Bedrijven kiezen kiezen volgens Rosenhart steeds vaker voor het in eigen huis opbouwen van een design- of creatief team, in plaats van het uitbesteden van het creatieve en digitale werk aan één of meerdere externe creative agencies. ‘Echter’, stelt hij, ‘het bemannen van creatie en digitale marketing is bij veel grote organisaties vaak nog een uitdaging omdat ze veelal niet in staat zijn om zelf de juiste mensen aan te trekken en vast te houden. Wij krijgen steeds vaker de vraag of wij complete creatieve teams kunnen leveren die zijn gespecialiseerd in user experience design, customer experience, visual design, digital marketing, social media, app development, data analytics en testing.’

 

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie