Culturemarketingbureau Cashmere wordt onderdeel Media.Monks

Sorrell: 'Het vermogen om hedendaagse cultuur te vangen in effectieve content en zo een divers publiek te bereiken, is een uniek talent.'

S4 Capital meldt de overname van 'culturemarketing' bureau Cashmere. Het bureau uit Los Angeles wordt onderdeel van Media.Monks. Cashmere bestaat uit 150 fte en is gespecialiseerd in het maken van cultureel relevante content en campagnes. Dit doet het bureau voor onder andere Google, Instagram, Facebook, BMW, WarnerMedia, adidas, Netflix, Disney, Amazon en Apple. 

Cashmere ontving meerdere prijzen, waaronder de Cannes Lions Creative Award in 2019, Clio en Webby Awards. Twee jaar geleden werd Cashmere bekroond als Multicultural Agency of the Year, in 2020 als een van de Agencies to Watch en dit jaar als A-List Standout Agency. 

S4 Capital topman Sir Martin Sorrell: 'Het vermogen om hedendaagse cultuur te vangen in effectieve content en zo een divers publiek te bereiken, is een uniek talent. Dit is juist nu relevant gezien de wereldwijde veranderingen rondom diversiteit en purpose.'

Ted Chung, chairman en medeoprichter zegt dat de ambities van Media.Monks om de markt op te schudden past bij de filosofie van Cashmere.

Media.Monks

Cashmere fuseert in feite met Media.Monks, wat sinds begin augustus de merknaam is waaronder alle disciplines vallen. Deze merknaam moet de gezamenlijke achtergrond in creatieve content, data en digital media benadrukken. Media.Monks bestaat uit een team van zo'n zesduizend experts die vanuit 57 locaties in 33 landen werken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie