De Koninklijke Bibliotheek nieuwe klant Zigt

Bureau heeft  jaarstrategie ontwikkeld en gaat het media-advies en de inkoop verzorgen.

Beeld: Een IDO-klant (Informatiepunten Digitale Overheid)
Zigt

De Koninklijke Bibliotheek is nieuwe klant bij Zigt. Het bureau heeft een jaarstrategie ontwikkeld en gaat het media-advies en de inkoop verzorgen. Nu de bibliotheken weer open mogen, gaat vandaag allereerst de merkcampagne van start en vervolgens worden er meerdere kortere campagnes ingezet.

De campagnes draaien als eerste om meer bekendheid voor de Informatiepunten Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek. Bij deze informatiepunten kunnen mensen terecht met vragen over de overheid, zoals over toeslagen, AOW, uitkering, belastingen, rijbewijs en zorg. De medewerkers van het informatiepunt helpen zoeken naar de juiste informatie.

Binnenkort wordt het 200ste IDO geopend in Oegstgeest.

Stephanie Verhagen, adviseur basisvaardigheden en digitale inclusie van De Koninklijke Bibliotheek: ‘Nu het moment daar is dat alle bibliotheken weer open mogen, en we ons tweehonderdste Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) openen, is dit voor ons hét moment om met onze nieuwe campagne te beginnen. Zigt heeft voor dit maatschappelijke thema een passende mediastrategie opgezet. Zo kunnen we mensen bereiken die niet zo “digitaal” zijn over de mogelijkheid om in de bibliotheek goed geholpen te worden.'

Zigt richt zich met de campagnes op de doelgroepen ouderen, 'nieuwe Nederlanders' en laaggeletterden, waarbij tv en online video de basis vormen, ondersteund door Sea.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie