Viral van de Week: De wereld in blauw & geel

Social media-bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Het kan je niet ontgaan zijn; twee weken geleden vielen de Russische troepen het oosten van Oekraïne binnen. Sindsdien is de oorlog tussen deze twee landen het meest besproken nieuws van het moment. Op alle online platformen is een groot contrast te zien tussen het drama dat zich afspeelt in Oost-Europa en alledaagse marketinguitingen. Het voelt plat om de kiloknallers serieus te nemen tegenover de actuele beelden van verwoeste steden.

Waarbij het vorige week nog redelijk stil bleef, hebben veel merken en bedrijven deze week hun steun betuigd en actie ondernomen. Maar hoe betuig je steun en zorg je voor een oprecht initiatief? Ziggo, KPN, T-Mobile, Delta en Caiway droegen allemaal hun steentje bij door gratis diensten te leveren van en naar Oekraïne. AB InBev veranderden hun productielijn, zodat ze blikjes drinkwater konden produceren.

Balenciaga betuigde steun weer op een hele andere manier en heeft hun Instagrampagina gewijd aan informatievoorziening over de oorlog. Alle overige content is offline gehaald en alleen een post met de Oekraïense vlag is zichtbaar. In hun stories delen ze op dit moment alleen artikelen over de oorlog.

Giorgio Armani maakte een statement met zijn modeshow door deze te geven in stilte. “Mijn besluit geen muziek te gebruiken tijdens de show is een teken van respect naar de mensen die betrokken zijn bij de tragedie die zich ontvouwt in Oekraïne.” Giorgio is de eerst ontwerper die zijn solidariteit toonde in een show tijdens de Milan Fashion Week.

Wanneer oorlogen eindigen, blijven de daden van maar een aantal merken of bedrijven ons bij. Zorg voor een zinvolle en oprechte steunbetuiging. Goed voorbeeld doet volgen!


Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie