Flink herstel voor Dentsu in tweede kwartaal

Emea-regio, waar Nederland toe behoort, sterkste regio.

Het pand van dentsu in Amsterdam

Ook Dentsu laat goede financiële resultaten zien in het tweede kwartaal. De communicatieholding keert terug naar in alle regio’s en servicelijnen (media, creatie, CXM). Internationaal was er een organische inkomensgroei (revenue) van 17 procent.

Dat is een significante stap voorwaarts in vergelijking met de -3.5 procent van het voorgaande kwartaal en de krimp van -20 procent die in 2020 in de boeken stond. Ook is er sprake van margegroei in de eerste zes maanden van dit jaar met een operationele winst van 12.5 procent. De Emea-regio, waartoe Nederland behoort, liet nog sterkere organische inkomensgroei zien met 21.5 procent.
 

Media rapporteerde een groei van 24,4 procent, voor CXM was dat 12,2 procent, creatie groeide 7 procent. In het geheel keert Dentsu terug naar 'een stabiele operatie waarin klanten veerkrachtig blijken te zijn en hun bestedingen beter voorspelbaar'. 

De 'big six' holdings doen het allemaal goed in het tweede kwartaal, WPP presteert het beste 

Vooruitkijkend ziet Dentsu dat new business in alle drie de servicelijnen. De holding investeert verder in 'digitaal' met de acquisitie van Live Area, een internationaal 'connected commerce'-bedrijf dat onderdeel wordt van Merkle. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie