Grolsch kiest na pitch voor Dawn

Het bureau wordt als lead agency verantwoordelijk voor strategisch advies, positionering en campagnes.

Na een strategisch en creatief pitchtraject heeft Grolsch gekozen voor Dawn. Het account is afkomstig van Fitzroy. De brouwerij zegt zich klaar te maken voor een nieuwe merkoperatie met een aangescherpte positionering om verdere groei te realiseren. Deze zomer wordt samen met Dawn gewerkt aan de nieuwe strategie die ook leidend zal zijn voor design en sponsoring. De nieuwe campagne wordt in het voorjaar van 2022 gelanceerd.

Advertentie
advertisement

Marketingdirecteur Ard Bossema van Grolsch: 'Het merk Grolsch heeft de kwaliteit, authenticiteit en purpose in zich om in deze tijd een unieke en relevante positie in te nemen.' Grolsch heeft een sterke reclamehistorie opgebouwd de laatste decennia en daarbij altijd haar eigen geluid laten horen. Van ‘op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch’ in de jaren ’90, tot aan de laatste ‘karakter’ campagnes.

Ceo Inge Ligthart van Dawn zegt niet vaak mee te doen aan creatieve pitches, maar maakte voor Grolsch - waar zij in het verleden bij FHV BBDO al voor werkte - een uitzondering. 'Voor dit merk hebben we alles gegeven om te winnen.'

Reacties:

Martin Mol
Haha, beste Inge. Heb je ook het DNA van Dawn even opzij gezet om te kunnen winnen? Maakt niet uit hoor, van harte. Maar doe niet zo moeilijk er over.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie