Jeroen de Bakker managing partner van podcast-bureau Airborne

De Bakker gaat samen met co-founder Marvin Jacobs Airborne, bureau dat podcast-formats maakt, leiden.

Jeroen de Bakker was de afgelopen 4 jaar managing director product & growth bij Talpa Network, waar hij in de zomer 2020 op eigen initiatief vertrok na een reorganisatie. Hij was ook jarenlang bureau-eigenaar bij Qi. Airborne - zelfstandig bureau binnen Ace - werkt voor A-merken zoals Rituals, ANWB en het Rijksmuseum. Verschillende producties vielen al in de prijzen.

Met de komst van de Bakker wil Airborne zijn positie in de hard groeiende digitale audiomarkt verder uitbouwen. De ambitie is om het succes te verbreden naar andere klantsegmenten, zoals uitgevers en audioplatformen. Het bureau kijkt daarbij ook naar de internationale ontwikkelingen binnen het domein van audio, zoals de opkomst van interactieve en social audio.

Co-founder van Airborne, Marvin Jacobs, is van oorsprong journalist en scriptschrijver. Als creative director zet hij zijn expertise in voor het vertellen van merkverhalen, de laatste jaren vooral binnen het audiodomein. Hij is veelgevraagd spreker over het onderwerp 'podcast'. 

In 2020 luisterde bijna de helft van de Nederlanders geregeld naar een podcast. De omvang van de branded podcast-markt in Nederland wordt geschat op 3 miljoen euro. De Bakker: “We staan nog maar aan het begin van ‘the age of audio’. Digitale audio voegt echt iets nieuws toe aan het bestaande media-aanbod, voor gebruikers en voor adverteerders.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie