Just Eat Takeaway kiest Dept om nieuwe marketplace voor restaurants te ontwikkelen

Met de B2B-oplossing wil het maaltijdbestelplatform de bedrijfsactiviteiten van restauranthouders ondersteunen.

Just Eat Takeaway kiest voor Dept om nieuwe marketplace voor restaurants te ontwikkelen
Dept

Maaltijdbezorgplatform Just Eat Takeaway.com kiest digital agency Dept voor het bouwen en versnellen van een nieuw e-commerce platform voor de partner services (B2B) afdeling van de maaltijdbezorger. Volgens Dept werken beide partijen samen aan het migreren, bouwen en ontwerpen van een digitale ‘restaurant marketplace’ voor de belangrijkste partners van het Nederlandse bedrijf: de restauranthouders. 

Mede door de merge met Just Eat eerder dit jaar is Just Eat Takeaway.com één van de grootste maaltijdbezorgplatforms van Europa. Volgens het platform is het behouden van een goede relatie met restauranthouders van cruciaal belang om de positie die het heeft in de markt te behouden. Om de stand van zaken te consolideren en te verbeteren kiest het voor Dept als full-service partner om een nieuwe ‘restaurant marketplace’ te realiseren. Dept legt uit dat dit gebeurt van concept tot bouw, design en migratie naar Commercetools. In commerce werkt Dept onder andere al voor merken als Etos.nl, Bugaboo en Holland & Barrett.

Advertentie
advertisement
Just Eat Takeaway kiest voor Dept om nieuwe marketplace voor restaurants te ontwikkelen

Ondersteunen

De restaurant marketplace is een B2B-oplossing die bedrijfsactiviteiten van restauranthouders moet ondersteunen met behulp van data en zo mogelijk de partnerships bevordert. Dick Franken, director partner services bij Just Eat Takeaway.com zegt daarover: ‘Door nu over te gaan op het nieuwe e-commerce platform voor onze partner services, kunnen we nog beter invulling geven aan onze ambitie om restauranthouders beter te bedienen met een schaalbaar platform. Zo wordt Just Eat Takeaway.com meer de partner van restauranthouders, zowel voor de verkoop als de productinkoop en Dept gaat ons daarbij helpen.’

Ecosysteem laten groeien

Sarah Wubben, operations director bij Dept vertelt over de gemeenschappelijke ambitie van beide partijen: ‘We zijn onwijs trots op deze samenwerking. Just Eat Takeaway.com en Dept passen perfect samen omdat we een grenzeloze ambitie delen, eenzelfde manier van werken hebben en over veel digitale kennis beschikken. Omdat Just Eat Takeaway.com zowel restauranthouders als consumenten bedient, is er een enorme hoeveelheid data en potentie. We zien daarom veel kansen om het maaltijdbezorging ecosysteem verder te laten groeien, maar de eerste focus is een succesvolle migratie.’ 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie