Mercedes-Benz consolideert internationale accounts bij Omnicom Group

In Nederland blijft OMD het mediabureau.

123RF

Mercedes-Benz consolideert na een review zijn wereldwijde media-, merk- en performance marketingactiviteiten bij Omnicom Group. De holding creëert daarvoor 'Team X' waarin vraagstukken rond creatie, media, pr, CRM en digitaal samenkomen.

Omnicom was al actief voor Mercedes-Benz. In Nederland blijft OMD voor het merk werken. Internationaal verliest Publicis Groupe de business. 

Mercedes-Benz heeft eerst de eigen organisatie aangepakt en werkt nu met een volledig geïntegreerde pr- en marketingtak. Daarna volgde de keuze voor een bureaunetwerk. 

Deze consolidatie aan bureauzijde volgt op de interne consolidatie van performancemarketingactiviteiten in internationale hubs van het merk in de vier regio's Verenigde Staten, Europa, China en 'Overseas'.

Voorafgaand aan het selectieproces - dat zes maanden in beslag nam - werd de samenwerking met Omnicom en Publicis Groupe tegen het licht gehouden met als doel internationaal één partner te kiezen. De focus van de aanbesteding lag vooral op de verdere ontwikkeling van digitale en op data gebaseerde media, evenals merk- en performancemarketingactiviteiten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie