“Change is our lifeblood, stagnation our death knell” – David Ogilvy

Ogilvy presenteerde vorige week de nieuwe positionering van het wereldwijde netwerk.

  • Bureaus
  • 11 June 2018
  • Ogilvy Amsterdam
Ogilvy rebranding
Ogilvy

Precies 70 jaar geleden richtte David Ogilvy het bureau op dat later Ogilvy & Mather zou worden. Zonder enige klant en slechts twee personen in dienst, bouwde hij het bedrijf tot één van de grootste advertising netwerken ter wereld. Hij schreef hét boek over merken en advertising, en vandaag presenteren wij het nieuwste hoofdstuk.

Ogilvy's next chapter

De marketing en communicatiewereld wordt elke dag complexer, chaotischer en meer gefragmenteerd. Klanten proberen het verandertempo bij te houden, maar voelen zich vaak gefrustreerd en verward om de juiste weg vooruit te vinden.

In 2009, werd ‘Digital’ door vele marketeers nog steeds als een aparte discipline gezien. Bureaus en klanten wezen Chief Digital Officers aan. Gedurende de afgelopen 9 jaar is er een wereld ontstaan die Forrester, Deloitte en anderen de ‘Post Digital’ wereld noemden. Één van de grootste effecten hiervan is de zogenaamde ‘Great Fragmentation’: meer stakeholders, meer data, meer apparaten, meer merken, meer publiek, meer raakvlakken, meer platforms. Als marketing in 2009 al gecompliceerd was, dan is het met de introductie van nieuwe (persoonlijke) technologieën en de continue betrokkenheid van merk/consument en online verkoop totaal geëxplodeerd.

Klanten reageren hierop. Keith Weed, CMO van Unilever, waarschuwt dat: “fragmentatie onze merken uit elkaar rukt…” en uit verschillende CMO surveys blijkt dat integratie één van de grootste zorgen van klanten is geworden.

Wij omarmen de chaos en helpen klanten om met vertrouwen door de moderne marketingwereld te navigeren door middel van ons wereldwijde purpose: ‘Make Brands Matter’.

Om dit voor elkaar te krijgen, heeft het Ogilvy netwerk - met 132 kantoren in 83 landen - de afgelopen 24 maanden de organisatie met succes getransformeerd. Een uitgebreide reorganisatie en re-branding van het Ogilvy netwerk (tot vandaag Ogilvy & Mather genoemd) naar een geïntegreerde organisatie die opereert onder één naam, met een gezamenlijk besturingssysteem, gefocust op strategic brand building en selling in the modern age of marketing.

Een perfecte ondersteuning van onze brand purpose, is een nieuw geïntegreerd besturingssysteem (Ogilvy OS) van de vijf domeinexpertises Brand Strategy, Advertising, Customer Engagement & Commerce, Earned Influence and PR, Digital Transformation and Consulting.

Wat nooit zal veranderen, is dat de kwaliteit en diversiteit van onze mensen en hun creatief denken de kern van het bureau blijft. Vanwege hen zijn we trots om te zeggen dat we ons doel kunnen waarmaken: ‘Make Brands Matter’. “The whole brand. The client’s business, products, workforce, customers, results. The whole thing. We embrace partners all around the table and at every facet of a brand. We design the components of a brand. Create experiences around a brand. Communicate about a brand. We do it as one force, indivisible. Pervasively creative. Adaptively connected. Relentlessly curious. Divinely discontented. Eternal Craft.”

Edgar Molenaars

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie