Prachtige lijst met winnaars SAN Accenten 2017!

Tele 2 Adverteerder van het Jaar 2017

Tele 2

‘Zie de nieuwe ruimte’ dat was het thema van het SAN Jaarboek 2017 en van de uitreiking SAN Accenten 2017 afgelopen donderdagavond 31 mei 2018.
Een  ‘Full house’ in Studio 21 met ruim 875 vakgenoten, helemaal uitverkocht!
Met Johnny de Mol als empathische presentator van de avond werden de beste marcom cases en campagnes van 2017 bekroond met een SAN Accent.

Horeca ondernemer Joost Rigter belichtte ‘zijn nieuwe ruimte’ die zijn oogaandoening (waardoor hij bijna blind is) met zich meebrengt, een heus kippenvel verhaal!
 

 

 

 

SAN
Joost Rigter Uitreiking SAN Accenten 2017

Adverteerder van het Jaar 2017 Tele2

Tele2 koos voor een andere strategie, werkend vanuit een Brand paradox methode: Love and show who we are, Love our customers, Love our brand. Met nieuwe proposities ingebed in de bestaande vorm van communicatie. Met minder mediabudget en met een klein dedicated team, toch hoge groei. De NPS score is omgebogen van negatief naar fors positief.
Knap hoe ze de hele stijl doorvoeren, knap hoe ze het merk neerzetten. Veruit de beste score op alle criteria voor de titel Adverteerder van het Jaar t.o.v. de overige 2 kandidaten op de Shortlist. 2017 is gewoon een heel goed jaar geworden voor Tele2. De vernieuwing zit vooral op executie niveau met veel entertainment.

'Het is mooi om groot te zijn maar gevaarlijk om je groot te voelen.’

Bureau van het Jaar 2017 TBWA

Met deze quote werd de presentatie van TBWA\NEBOKO afgetrapt! Daarmee werd o.a. duidelijk gemaakt dat zij in 2017 van koers zijn veranderd. Letterlijk van de kleur ‘rood’ naar ‘geel’ wat staat voor samenwerken waarbij de local culture steeds belangrijker is geworden. Van trailers op TV naar minidocu’s. Platform denken: een zomer vol content zoals McDonald’s Good Times Island, wat de beste zomercampagne is die McDonald’s ooit heeft gehad.

Ook voor vaste klant AH zijn ze anders gaan werken (bijv. Appie Today). Zelf regisseren en zelf dingen maken wat heeft geresulteerd in mooie resultaten voor het bureau en vooral ook voor klanten. Het anders werken heeft geleid tot een nieuwe cultuur: de makerscultuur. Iedereen mag maken, iedereen is creatief, talent krijgt kansen.

SAN
Bureau van het Jaar 2017 TBWA

Consistent Accent 2017

Jumbo Supermarkten: De familie die ervoor zorgde dat heel Nederland Jumbo omarmde!
Het sleutelwoord is Familie, de campagne draait om de klant. Het campagne idee is: ‘Zo gaat het bij ons thuis ook.’ Een lenige campagne die meegroeit met de ontwikkelingen van Jumbo en Nederlandse families. Het is consistent terwijl mediagebruik verandert. Het is consistent voor alle Jumbo sub-merken, consistent in innovaties en introducties en consistent in sponsoring. De resultaten zijn goed: hoge herkenning (ondanks dalend mediabudget) en Top of Mind awareness.
Geen tekenen van wear out: structurele lage irritatie score en sterke omzetgroei.

Conclusie van de jury:
5 jaar lang knap vanuit insights consistent, herkenbaar en likeable neergezet. Mentaal marktleiderschap, sponsoring mooi geïntegreerd maar niet dominant. Knap hoe ze na alle integraties en overnames van lokale speler naar landelijke speler zijn gegroeid mede dankzij ijzersterke communicatie.

san
Consistent Accent 2017 Jumbo

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie