Sizzer wint 21 Leeuwen

Sizzer oogstte afgelopen week volop bij de Cannes Lions met hun muziek voor Diesel en Heineken. Daar ging een strategische keuze aan vooraf.

Grand Prix & Titanium

Vooral met de tegendraadse Diesel-campagnes ‘Enjoy Before Returning’ en ‘Francesca’ van Publicis Italië scoorde reclamemuziekbureau Sizzer véél Leeuwen: liefst 7 om 8 en in beide gevallen tweemaal goud. ‘Enjoy Before Returning won op vrijdag bovendien een Titanium Leeuw. En als klap op de vuurpijl won Sizzer samen met Publicis Italië een Grand Prix voor Shutter Ads van Heineken, een campagne waarmee het bierconcern de horeca steunde tijdens de Coronacrisis.

Strategische keuze

Deze ‘awards eruptie’ komt niet uit de lucht vallen. Daar is bewust en met volle overtuiging op ingezet. Dion Holla, Operational & Brand Manager Sizzer: ‘Ieder bedrijf moet wel eens z’n koers onder de loep nemen en opnieuw bepalen. Anderhalf jaar geleden hebben we de strategische keuze gemaakt dat we award winning werk willen maken op internationaal niveau. De sterke aandacht daarop en het harde werken van het team in die richting werpt nu z’n vruchten af.’

Onze ambitie is om het muziekbedrijf te worden dat internationaal structureel het meeste prijswinnende werk maakt

Michelin-ster

Michiel Marsman, Executive Creative Director en Partner van Sizzer, voegt eraan toe: ‘We lopen natuurlijk al een tijdje mee en organiseerden in Cannes al ieder jaar een feest, maar de focus ligt nu echt op het werk. Bij ons moet je voor iets bijzonders zijn, daar gaat alles voor opzij. Alsof we voor een Michelin-ster aan het koken zijn. Zover gaat die monomanie, noem ik het maar even. En als je eenmaal een ster hebt, wil je er natuurlijk nog een. En nog een.’

Ambitie

Sander van Maarschalkerweerd, oprichter en CEO van Sizzer, dat vestigingen in Amsterdam en Berlijn heeft: ‘Onze ambitie is om het muziekbedrijf te worden dat internationaal structureel het meeste prijswinnende werk maakt. Deze ruime winst in Cannes bewijst dat we goed op weg zijn om die ambitie waar te maken.

Onder leiding van Senior Music Supervisor Michael Bertoldini  en Creative director Seppl Kretz hebben we de afgelopen jaren een sterk partnership opgebouwd met Publicis Italië. Het bureau is enorm succesvol en werd dit jaar verkozen tot een na beste bureau in Cannes. Zij schakelen ons in om hun ideeën voor merken als Diesel en Heineken naar een hoger muzikaal plan te tillen. Wij werken graag voor merken die continu origineel proberen te zijn en elke keer weer nieuwe dingen proberen.’

Prince

Van Maarschalkerweerd vervolgt: ‘Muziek is emotie en dus een krachtig communicatiemiddel voor merken. Als je dat teveel in vaste vormen gaat gieten, verliezen mensen de aandacht om meer over je merk te weten te willen komen. De meest interessante muzikanten blijven zich ook steeds ontwikkelen. The Beatles, Prince of Bowie klonken anders in de loop van hun carrière. Er is een bepaalde signature, maar als ze de hele tijd dezelfde soort muziek hadden gespeeld, was het saai geworden. Datzelfde geldt ook voor merken en muziek.’

1 Grand Prix, 1 Titanium, 5 Gold, 7 Silver en 7 Bronze Lions

Hier de 5 campagnes waar Sizzer bij elkaar 21 Leeuwen mee won:

Diesel Enjoy Before Returning

  • 1x Titanium
  • 1x Gold Direct / PR
  • 1x Gold Brand Experience & Activation
  • 1x Silver Creative eCommrce
  • 1x Bronze Creative eCommrce
  • 1x Bronze Social Media & Influencer
  • 1x Bronze Print & Publishing

Diesel Unforgettable Denim

  • 1x Bronze Direct

Diesel Francesca

  • 1x Gold Film
  • 1x Silver Online Film
  • 2x Gold Film Craft
  • 3x Silver Film Craft (1 in the music category)
  • 1x Bronze Social Media & Influencer

Heineken Shutter Ads

  • 1x Grand Prix Outdoor
  • 1x Silver Outdoor
  • 1x Silver Media
  • 1x Bronze Print & Publishing

Heineken We Will Meet Again

  • 1x Bronze Film

Plaats als eerste een reactie