Studio Dumbar ontwikkelt nieuwe visuele identiteit voor Jeugdfonds Sport & Cultuur

Voor het gefuseerde Jeugdfonds Sport & Cultuur heeft Studio Dumbar (part of Dept) een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld.

  • Bureaus
  • 16 April 2018
  • Dept Agency
Dept

Het is een sprekende stijl die de vitaliteit van kinderen en jongeren centraal stelt en het fonds zichtbaarder maakt.

Het fonds zet zich in voor kinderen en jongeren uit gezinnen die het financieel moeilijk hebben. Door contributie of lesgeld en soms ook attributen voor hen te betalen, kunnen ze toch lid worden van een sportclub of aan dans, muziek, beeldende kunst, theater of iets anders creatiefs doen. Nu de twee fondsen na jaren intensieve samenwerking op landelijk niveau samengaan, vroeg dat om een nieuwe, eenduidige huisstijl.

“De talenten en ambities van kinderen en jongeren staan centraal bij het Jeugdfonds. Het was daarom van belang dat tot de basis van ons design te maken”, aldus Tom Dorresteijn, Managing Director bij Studio Dumbar. “Het moest energie uitstralen, maar ook kracht en optimisme. De visuele identiteit die we samen met het fonds hebben ontwikkeld is daarom energiek, kleurrijk en direct. Het is een design dat past bij de dynamiek van het Jeugdfonds en waar kinderen en jongeren zich goed in kunnen vinden.”

Studio Dumbar is onderdeel van Dept - een internationaal netwerk van leading digital agencies. Vanuit onze kantoren in Europa en de US combineren 750 van de meest getalenteerde en ervaren mensen in onze industrie creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien en ons leven makkelijker maken.

Advertentie