Premium

Vertigo 6 is bureau van het jaar bij European Excellence Awards 2019

Vier keer Nederlandse winst, ook een award voor DSM en Bex*Communicatie.

Sebastiaan Hoogendoorn (l) en Raoul van Wijk met de award
Vertigo 6

Vertigo 6 is gekozen tot Europees bureau van het Jaar bij de prestigieuze European Excellence Awards 2019 die vrijdagavond werden uitgereikt in het historische “Convento Do Beato” in Lissabon. Het Arnhemse bureau liet in de categorie Klein en Middelgroot onder meer Zandbeek achter zich dat eveneens bij de vijf genomineerden hoorde.

‘Nederland’ ging in totaal met vier hoofdprijzen naar huis. Twintig Nederlandse cases waren genomineerd.

Hoog van de toren

Vertigo 6 was genomineerd in twee categorieën, ook in die van influencer-communicatie. Het moest daar de prijs laten aan het Academische ziekenhuis in Dusseldorf, maar ging bij de bureaus met de hoofdprijs naar huis. De jury benoemde in de rapport het vermogen van Vertigo 6 om merken te helpen die moeite hebben met het bereiken van jongeren.

Vertigo 6 is als pr- en communicatiebureau marktleider in de entertainmentsector, en werkt voor internationale klanten als Electronic Arts, Logitech, Astro, Ultimate Ears, Trek, ASUS, Koch Media, SIXT, Ziggo, New Balance, Jagex, ING Bank en nog veel meer.

Mike Hendrixen, mede-eigenaar van Vertigo 6 noemt het winnen van de award 'onbeschrijfelijk'. Dat het met de European Excellence Award voor beste small/mid-sized bureau van Europa naar huis zouden gaan had Hendrixen 'niet durven dromen'.

Hendrixen: 'De afgelopen twee jaar waren extreem succesvol met een gezonde groei aan klanten en collega’s. Als Oost-Nederlanders blazen we niet heel hoog van de toren, des te mooier is het als klanten en jury’s zeggen dat je goed werk levert.”

DSM, Science & Education

Koninklijke DSM won een award in de categorie Science & Education voor de activiteiten voor het 150-jarig jubileum van zijn activiteiten in biotechnologie.

Voor deze mijlpaal presenteerde DSM het eerste microbenmuseum ter wereld, ARTIS-Micropia, een tijdelijke tentoonstelling voor wetenschappers, studenten en het publiek met de titel 'Klein leven, grote impact: microben bepalen onze wereld'

De tentoonstelling trok meer dan 10 duizend bezoekers, had een online bereik van 955 duizend bezoekers en de video werd 66 duizend keer bekeken.

Bex*communicatie en het Bartiméus Fonds, Benelux/France

In de regioprijs voor de Benelux en Frankrijk ging het goud naar de campagne ‘Door de ogen van’ van Bex*communicatie en Bartiméus Fonds, dat werkt aan projecten voor blinden en slechtzienden zodat ze het beste uit het leven kunnen halen.

Het doel van ‘Door de ogen van’ was om het algemene publiek te inspireren verder te kijken dan de visuele beperking. Via video’s en verhalen kregen mensen een kijkje in het leven van iemand met een visuele beperking. Daarnaast vertelden de hoofdrolspelers over de vooroordelen waar zij mee te maken hebben gehad. Centraal stond de website 

De campagne bereikte in de eerste maand al uitzonderlijke resultaten. Zo werden de campagnevideo's en de website bijna 2,5 miljoen keer bekeken. De mediaprognose werd met 1/3 van het mediabudget behaald.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie