War Child kiest Being There als vast bureau

De organisatie werkte sinds 2015 meer met freelance creatieven en bureaus en zoekt nu weer 'vastigheid'.

Warchild

Being There is sinds kort het nieuwe communicatiebureau voor War Child Nederland, dat sinds 2015 geen vast bureau meer had. Mathilde Hoekstra, manager Communications & Design bij War Child, zegt dat er sindsdien veel met freelance creatieven en bureaus is gewerkt. 'Dat zal War Child nog steeds blijven doen, maar er is wel de behoefte aan één vast bureau.'

Een vaste samenwerking is volgens Hoekstra goed voor het merk, omdat er meer vanuit één stijl en thematiek wordt gewerkt. 'We werkten al eerder met Being There. Ze begrijpen het merk en er is een klik. Bovendien maken ze goed werk en hebben ze alle expertise in huis.'

Urban violence

Recent ontwikkelde Being There ‘Urban Heroes’ in het stadscentrum van Almere: een obstacle run die het midden hield tussen een street art-expositie en een fondsenwervend evenement. Het doel van de campagne was interesse op te wekken voor een nieuw aandachtsgebied van War Child: urban violence.

Dat is geweld in grote steden wereldwijd, voornamelijk veroorzaakt door drugs- en bendegeweld. Kinderen zijn er in toenemende mate het slachtoffer van.

Tijdens de eerste editie (zondag 13 mei) liepen ruim 550 deelnemers mee om aandacht te vragen voor de problematiek. Ook op andere projecten werd er al samengewerkt en na Urban Heroes is besloten om de samenwerking met Being There als vast bureau voort te zetten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie