Zo profileren bureaus zich bij de 5000 Adnight-bezoekers

Buiten woedt de 'war for talent' en bureaus laten zich tijdens Adnight van hun beste kant zien om jong talent te bereiken.

Adnight vindt op 5 oktober voor de derde keer plaatst. Tijdens deze avond mogen marketeers, creatieven en jong talent – in totaal een kleine 5000 - binnenkijken bij vijftig bureaus. Bureaus zien het als een kans zichzelf te profileren.

Virtue, het creatieve bureau van Vice, zet in op het belang van een cultuurmatch tussen het bedrijf en talent. Het thema van de avond is ‘Get to know thyself’ en een aantal professionele handleeskundigen helpen bezoekers zichzelf beter te leren kennen. Pascal Rotteveel, executive creative director bij Virtue: ‘De handlezers helpen de bezoekers bij het ontdekken van hun deugden (‘virtues’). Deze deugden zijn gekoppeld aan negen waarden van Virtue, die duiden waar wij als bureau voor staan.’

Advertentie

Het doel hiervan is bezoekers laten zien dat zij het best tot hun recht komen als ze op de juiste plek zitten, zegt Rotteveel. 'Virtue gelooft in een juiste match met cultuur. Niet alleen in het werk dat we maken voor merken, maar ook voor de mensen die de cultuur van Virtue maken.’

Virtue doet dit jaar voor de derde keer mee 'omdat veel mensen in de industrie ons niet kennen'. Rotteveel: ‘Een avond als Adnight is een kans om daar verandering in te brengen.’ Het voornaamste doel: 'Talent leren kennen en kennis laten maken met Virtue. Dat beperkt zich niet tot mensen met een bureauachtergrond, maar we zijn juist op zoek naar een interessante mix van mensen met verschillende achtergronden', aldus Rotteveel.

Kutconcepten

Platenlabel Top Notch doet dit jaar voor het eerst mee aan Adnight. Het kantoor wordt verbouwd tot ‘kabinet der kutconcepten’ en ‘galerij der gouden gedachten’ om het verschil tussen goede en slechte samenwerkingen tussen artiesten en merken te laten zien. Kees de Koning, oprichter van Top Notch, legt uit waarom het bureau voor deze invalshoek heeft gekozen: ‘Dit is een mooie manier om zichtbaar te zijn in de wereld van reclamemakers, en om onze visie op merksamenwerkingen te laten zien.’

Topnotch wil tijdens deze avond aantonen waar de meerwaarde van het bureau zit. ‘We staan nu bekend als platenlabel en worden daardoor vaak te laat betrokken bij campagnes. Terwijl wij waardevolle inzichten kunnen geven als we eerder in het traject inhaken’, aldus De Koning.

Hij vervolgt: ‘Veel organisaties weten jongeren niet te bereiken. Wat ze wel weten, is dat muziek een verbindende factor is. Wij krijgen dan ook vaak aanvragen als: “staat artiest X open voor een samenwerking met merk Y”.’ Maar niet alle aanvragen die het bureau binnenkrijgt zijn een succes. ‘Daarom gaan wij tijdens Adnight op een humoristische wijze laten zien dat een liedje over een schoonmaakmiddel of verzekeringspakket geen goed idee is. Daarnaast kunnen bezoekers zelf aan de slag met een liedje over hun merk, zodat zij met die vraag in ieder geval niet meer bij ons hoeft aan te kloppen’, sluit De Koning af.

Topsport

Ook Helden Media stelt voor het eerst zijn deuren tijdens Adnight open. Het bedrijf zet voor het programma zijn netwerk uit de topsportwereld in. Arne Mosselman, strategy lead en partner bij het bureau: ‘Veel mensen houden van sport, maar weten vaak niet dat ze hun creatieve skills ook in de sportmarketingwereld kwijt kunnen. Adnight is voor ons de perfecte plek om dit te laten zien.’

Bezoekers kunnen bij Helden Media kennismaken met topsporters en mensen uit de topsportwereld. Barend: ‘We geven antwoord op vragen als: Hoe maak je een trailer voor een documentaire? En hoe kijken professionals van grote voetbalclubs en sportmarketeers naar de rol van jong talent? Zo kunnen bezoekers zichzelf ontwikkelen en krijgen ze meer te horen over hoe die sportwereld nu echt in elkaar steekt.’

Adnight
Adnight Adnight

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie