ABN Amro werft it'ers met podcast-reeks ‘Side Project Show’

In zes podcasts, gecreëerd in samenwerking met Code d’Azur, zet de bank de verhalen achter innovatieve side-projects in de schijnwerpers.

Code däzur

Side-projects bieden voor inventieve it’ers een uitgelezen mogelijkheid om hun ei kwijt kunnen. Tikkie, ABN Amro’s eigen, inmiddels mainstream geworden side-project is hier een illustratief voorbeeld van. Met de bedoeling de op de krappe arbeidsmarkt zo schaarse it’ers aan te spreken, organiseert ABN samen met Code d’Azur de ‘Side Project Show’, waarin it’ers zelf het woord krijgen.

In de ‘Side Project Show’ vertellen zes gepassioneerde it’ers over hun ‘side projects’. Zo ontwikkelde Deniz zijn eigen smart-mirror omdat hij van mening is dat je de tijd tijdens het tandenpoetsen nog efficiënter kan benutten. Na gefascineerd te raken door the knight rider, besloot Björn een echte, werkende versie van KITT na te bouwen. Met succes, want er volgden meerdere levensgrote, op afstand bestuurbare auto’s.

Advertentie
advertisement

Maaike Scholtens, Employer Brand Specialist van ABN AMRO, licht toe: ‘It’ers zijn een van de moeilijkst te werven doelgroepen op dit moment. Het is voor ons dan ook belangrijk om deze groep op een relevante en authentieke manier aan te spreken.’

De podcast-reeks bestaat uit zes afleveringen. De eerste twee afleveringen zijn vanaf nu te beluisteren via Spotify, Apple Podcasts en andere podcastkanalen. Elke week zal er een nieuwe aflevering worden toegevoegd.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie