Albert Heijn geeft opnieuw gerecyclede fietsen weg

De supermarkt beloont milieubewuste klanten met gerecyclede fiets.

Albert Heijn in samenwerking met Stichting Kringloop Blik

Stichting Kringloop Blik en Albert Heijn lanceren wederom de ‘Ik recycle blik’-campagne. Na het succes van vorig jaar wordt de actie nu in zowel Nederland als België uitgerold. Doel van de campagne is consumenten te bedanken voor hun recyclinginspanningen.

Blik is in Europa de meest gerecylede verpakking. Maar liefst 95 procent van de blikverpakkingen in Nederland wordt gerecycled. En in België ligt het percentage op 98 procent. Om zowel de Nederlanders als Belgen te bedanken, verloten Stichting Kringloop Blik en Albert Heijn ‘ik recycle blik’-fietsen onder klanten.

Stadsfiets
Stichting Kringloop wil met de actie het recyclen van blik bevorderen. Blik is namelijk uitstekend recyclingmateriaal omdat er geen kwaliteitsverlies optreedt. Blik kan worden omgesmolten en verwerkt worden bij de productie van nieuw staal en aluminium. Bijvoorbeeld voor een stadsfiets, verfbus of deodorant.

Vera Ortmanns, directeur van Stichting Kringloop Blik: ‘Wij zijn heel blij dat deze campagne wordt uitgebreid naar Vlaanderen. Albert Heijn is een van de grootste supermarktketens en daarmee een belangrijke partner voor ons om een grote groep consumenten te bereiken.’

De campagne is zichtbaar in de winkels, in de folder en online. 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie